ZooLac VS Aptus Aptobalance-pulver
Fra : Nana

Dato : 28-12-09 16:45

Hej gruppe...

Vi plejer at bruge ZooLac hvis en af hundene er lidt øv med maven, har
diarre eller brækker sig. Derudover til krybdyr og alt det andet kravl vi
har, kort sagt vidundermiddel. Men det er imho ret pebret, selvom vi fandt
det billigere på apoteket end hos dyrlægen.
Nu læste jeg så lige om et andet produkt, der skulle have samme virkning,
nemlig Aptus aptobalance-pulver. Jeg har set det til 79,- for en ret stor
æske, men ville lige høre om nogen har erfaringer med det, hvordan det
bruges/blandes op, om hundene/dyrene kan lide det, om det virker ligeså godt
som zoolac osv.
Nogen der kender det?

Mvh. Nana

Fra : Onkel Andy

Dato : 28-12-09 17:13

On Mon, 28 Dec 2009 16:44:44 +0100, "Nana" <nana@phobiasild.dk> wrote:

>Nogen der kender det?
Ja, vi har brugt det en del gange nu, med rigtig godt resultat! Vi
plejede at bruge Canikur til at stoppe maven, og Zoolac som
genopretter mælkesyre balancen. Aptobalance gør det hele i et. Det er
kanon godt, baseret på havtangspulver og mælkesyrebakterier. En fordel
ved dette, er at det også kan bruges som forebyggende iflg dyrlægen.
Brugte det som sådan, da hunden havde ædt flere kilo sne, som altid
plejer at vælte maven. Det skete ikke denne gang. :)

Godt nytår til jer alle.

--Andy

Fra : Pwh

Dato : 28-12-09 17:14

Nana, skrev:
> [...]
> diarre eller brækker sig. Derudover til krybdyr og alt det andet
> kravl vi har, kort sagt vidundermiddel. Men det er imho ret pebret,

Det skulle da ikke gerne værer et hverdagsproblem at de brækker
sig eller har diarre, så må du hellere finde årsagen og ikke symptombehandle.
At kaste op er så ikke unormalt for en hund, mener man siger at en gang opkast
om ugen behøver man ikke bekymrer sig over.

/Jens

Fra : Nana

Dato : 28-12-09 19:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opkast
> om ugen behøver man ikke bekymrer sig over.

LOL Nej nej.... Det er sgu heller ikke ofte at vi har brug for det, men med
tre hunde, en kat, og 50+ krybdyr, så ryger der altså alligevel noget.
Ikke et hverdagsproblem.
Baby, vores ene tæve, har lige haft en skummel omgang mave-hejs, og der
sagde dyrlægen at Zoolac lige kunne give en hjælper i
kombinationbehandlingen.