4-i-1 kodeord
Fra : Martin [6000]

Dato : 28-12-09 02:56

Hej gruppe,

Jeg har brug for en smart løsning.

Pt. taster jeg mit kodeord når jeg logger ind, når jeg åbner for KDE
Wallet, når jeg åbner min krypterede mappe samt tilføjer min ssh-key via
ssh-agent.

Dvs. jeg taster min kode en del gange. Det er enerverende.

Er der ikke en smart måde hvorpå jeg, optimalt set via login, kan få den
tastet en gang for alle?

Alternativt evt. via KDE Wallet? Uden jeg kompromitterer min sikkerhed
selvfølgelig..

Min krypterede mappe (via EncFS) skal åbnes før ssh-add da min nøgle
ligger i denne mappe.

Systemet er Mandriva Free 2010 med KDE SC 4.x

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.