Elektronisk antenne
Fra : Bent

Dato : 27-12-09 11:02

Hej

Vi har en 3 år gl. elektronisk antenne monteret på vor campingvogn, kan den
benyttes med det nye digitale signal, eller skal vi e.vnt have en ny
monteret, skal vi have det overvejer vi om det ikke skulle være en Triax Ufo
120. Eller findes der en der er bedre. Men vi beholder den gl.hvis det ikke
er nødvendigt at skifte den. Fjernsynet er skiftet til et med Mpeg 4 Tuner,

Bent

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-12-09 11:22

> [...]
> ikke er nødvendigt at skifte den. Fjernsynet er skiftet til et med Mpeg 4

Hej Bent.

Hvis antennen har fungeret ok med de gamle analoge signaler, er der ingen
grund til at skifte den.
Da antennen er i 99 % af tilfældene helt ligeglade om det er analog eller
digital, da det eneste en antenne skal er at opfange de svage radiobølger og
sende dem ned til radio/fjernsynet.

Men en Triax ufo er, efter min mening (har selv en monteret), en af de
bedste.

Vi lå på en plads lidt nord for slagelse ud til storebælt. der kunne vi med
den elektroniske antenne, som var retningsbestemt, kun lige fange TV fyn,
intet andet, så satte jeg en Triax ufo på, så var der godt og stabilt signal
på både fyn men også jyderup senderen, og jævnligt fangede vi også andre
sendere, århus og hove (smørum nord for københavn) så det var en klar
forbedring.

Det eneste jeg ikke syntes at ufo er specielt god til er radio signaler, det
virker da men ikke så super godt som fjernsynet.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Bent

Dato : 28-12-09 10:02

Hej Jørgen

Tak for dit svar, jeg vil kraftigt overveje om der ikke jeg skal tage og
montere en Ufo istedet for, men så har jeg lige et spørgsmål til dig? Jeg
ser de sælges uden strømforsyning bør man ikke montere sådan en, det tv vi
har købt er et Samsung LE22B455W8, hvor man i menuen sætter det til og
modtage luftbåren signal, men det fremgår ikke af anvisningen at der også
kommer føde strøm til antennen.

Bent
Suzuki Grand vitara 1.9 DDIS & LMC 520 HTE Winner

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-12-09 12:16

"Bent" <benttilst@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kommer føde strøm til antennen.
>
> Bent
> Suzuki Grand vitara 1.9 DDIS & LMC 520 HTE Winner

Dit fjernsyn kan godt forsyne antennen, men ønsker du en radio tilsluttet på
et tidspunkt skal du aligevel have en strømforsyning.
Der er 2 typer strømforsyninger, en 12V og en 230V, og har du et batteri i
cven ville jeg nok vælge 12V udgaven.
En helt anden fordel v. ufoen er den oftest er lettere end de fleste andre
antenner.
Hvilken digital antenne har du pt på ??

det er en dejlig cv du har.
Har du set denne side www.lmc-klub.dk

Fra : Bent

Dato : 28-12-09 13:22

Hej Igen

Som du jo også er klar over er antennen jo monteret i klædeskabet hvor der
også kommer de 230 volt ind og relæer og sikringer er, så det vil være
nemmest og montere en 230 volt strømforsygning, batteriet er monteret i
venstre side af vognen ved hjulkassen, så der vil blive en del bøvl med at
trække strøm dertil.
vi bruger nemllig ikke tv skabet da det er for lille, men bordet inden for
døren til venstre
Ang. den monterede antenne den kan jeg ikke huske navnet på, for det var en
forhandleren monterede da vi købte vognen, men den er på en masse vogne
vores ser jeg ikke før vognen kommer ud af vinter hi.
Ang. den side du henviser så pænt til må jeg sige at den kender jeg
udmærket, men jeg har selv noget at gøre i en større forening så det er
derfor svært og være i både mærkevare klubber plus et par interesse klubber,
selv om vi i vor familie er meget glade for og Campere er livet jo også
andet.
Hvis du husker tilbage har du tidligere hjulpet mig med oplysning omkring
positionslyset på denne vogn.

Bent

Fra : Bent

Dato : 28-12-09 13:55