X Window Network Performance
Fra : Jan Birk

Dato : 25-12-09 19:18

Hej,

Jeg oplever en elendig performance med X gennem ssh tunneller. Jeg har
en ADSL med 10mbit down og 758kbit (reelt 4-500 kbit) up.

Er det sådan, at X er synkron eller kan jeg ved fordel 'vende' strømmen?

Hvad gør I andre?

Jeg har ofte brug for at kunne tilgå x-programmer fra min
hjemmearbejdsplads til mit kontor. Kan selvfølgelig installere cygwin på
en windows maskine og så køre RDP, men det er ikke hensigtsmæsssigt
(pga. af filflytninger) og 'smager forkert'

Jeg kan/må ikke installere VNC servere på mine maskiner.

Glædelig jul og på forhånd tak

/Jan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-12-09 22:10

Jan Birk skrev:
> Hej,
>
> Jeg oplever en elendig performance med X gennem ssh tunneller. Jeg har
> en ADSL med 10mbit down og 758kbit (reelt 4-500 kbit) up.

Du har slået -C til? Evt kombineret med -c blowfish?

Fra : Jan Birk

Dato : 26-12-09 09:15

> Du har slået -C til? Evt kombineret med -c blowfish?

Tak, ja C er slået til. Blowfish kendte jeg - desværre - ikke. Det gav
virkeligt i boost

Tusind tak og glædelig jul

/Jan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-12-09 10:40

Jan Birk skrev:

> Tak, ja C er slået til. Blowfish kendte jeg - desværre - ikke. Det gav
> virkeligt i boost
>
> Tusind tak og glædelig jul

Velbekomme. Vær opmærksom på at visse CPU'er understøtter visse
krypteringsformer i hardware hvorfor at disse går meget hurtigt (det er
især vigtigt i sshd-enden). Det er værd at undersøge om en af metoderne
falder ind under dette i din situation. Du kan allerede selv mærke
hvilken forskel det giver.