Skærmopløsning Nvidia GeForce 8800 GT
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 23-12-09 18:57

Jeg vil gerne op i en højere skærmopløsning, og der regner jeg med at
det afhænger af mit grafikkort..

Hvor langt kan jeg komme op i opløsning med dette kort: Nvidia GeForce
8800 GT ?

Fra : Mads

Dato : 23-12-09 20:10

On Wed, 23 Dec 2009 18:57:12 +0100, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Jeg vil gerne op i en højere skærmopløsning, og der regner jeg med at
>det afhænger af mit grafikkort..
>
>Hvor langt kan jeg komme op i opløsning med dette kort: Nvidia GeForce
>8800 GT ?

Max opløsning for et 8800 GT er 2560 x 1600

mvh Mads

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 23-12-09 21:16

Mads skrev:

> Max opløsning for et 8800 GT er 2560 x 1600
>
> mvh Mads

Hej Mads

Tak for dit svar, så er næste opgave at finde en god skærme der kan
klare opgaven - har du nogle bud ??

Fra : Mads

Dato : 24-12-09 00:11

On Wed, 23 Dec 2009 21:15:45 +0100, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Tak for dit svar, så er næste opgave at finde en god skærme der kan
>klare opgaven - har du nogle bud ??

Det handler vel ikke bare om at opnå den højeste billedopløsning.

Hvad skal du bruge det til?

Er det f.eks. til spil, så skal du jo påregne at et så stort billede
vil tvinge grafikkortet i knæ ved bevægelig grafik.

mvh Mads

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 24-12-09 04:11

Mads skrev:

> [...]
>
> Er det f.eks. til spil, så skal du jo påregne at et så stort billede
> vil tvinge grafikkortet i knæ ved bevægelig grafik.

Hej Mads

Jeg arbejder med InStore spots til forretninger, og anvender derfor en
del af Adobes programpakker, Premiere, Aftereffect, Encore, Illustrator mm.

og her kan dit skrivebord ikke blive stort nok

Fra : Mads

Dato : 24-12-09 09:14

On Thu, 24 Dec 2009 04:11:29 +0100, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Jeg arbejder med InStore spots til forretninger, og anvender derfor en
>del af Adobes programpakker, Premiere, Aftereffect, Encore, Illustrator mm.
>
>og her kan dit skrivebord ikke blive stort nok

Næh, det kan da være rigtigt nok. Jeg arbejder selv med en del grafik.
Det er dog bare CAD/CAM, men også der er det rart med en stor skærm.

Jeg vil foreslå en, eller evt 2 rigtigt gode Full HD skærme, altså
1920x1080 eller bedre endnu 1920x1200
Eller en stor skærm til grafikken og en lidt mindre til menuerne.
Dit grafikkort har muligvis 2 udgange og så kan du jo sætte 2
skærme til. Du får alligevel svært ved at finde en skærm med
højere opløsning end det.

Til foto-arbejde er det dog nok en ide at du først finder ud af
hvilke skærme der er godt til fotos. Det er ikke alle skærme der
gengiver farverne helt korrekt.
Det ved de meget mere om i en foto relateret gruppe.

mvh Mads

Fra : jk

Dato : 28-12-09 09:03

<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Hej Mads
>
>Tak for dit svar, så er næste opgave at finde en god skærme der kan
>klare opgaven - har du nogle bud ??

Det er nemt nok. 30" lcd skærme fås med dette pixel antal.

Fra f.eks. HP/Compaq og Dell. Søg på edbpriser.

Det er dyre skærme ! men de er også med mere kostbare paneler end TN,
f.eks. s-pva og s-ips paneler, der er kendt for god, nøjagtig
farvegengivelse.

Det skulle være kraftigt vanedannende !

Jeg tror ikke, at du kan få dem med LED-backlight endnu. Men det kan
man søge på på prad.de
Jo, det kan man: samsung XL30.
Bruger 150 watt kun. Fås næppe i DK p.t.

Men jeg vil tro at denne Apple har LED-backlight:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=160682
Fremragende skærm.

mvh

John