Julemiddag ???
Fra : Pwh

Dato : 22-12-09 21:12

Nå, hvad skal jeres hund have til julemiddag.
Mine har de sidste par år delt en and (rå self),
i år skal de få lov til at æde en hel kylling hver

Ellers god jul til alle her i gruppen.

/Jens (som selv holder sig til stegt andesteg)

Fra : jopa

Dato : 22-12-09 21:15

Pwh skrev:
> Nå, hvad skal jeres hund have til julemiddag.

Min skal nok have en af naboernes katte og så skal den være alene hjemme
og vogte hytten

> Ellers god jul til alle her i gruppen.

Selv God Jul

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-12-09 21:20

jopa, skrev:

> Min skal nok have en af naboernes katte og så skal den være alene
> hjemme og vogte hytten

Dyreplager, rigtige hundeejere holder jul med deres hund.

/Jens (hvis kampkat ville æde en Milo som forret)

Fra : jopa

Dato : 22-12-09 22:33

Pwh skrev:

> Dyreplager, rigtige hundeejere holder jul med deres hund.

Bryder mig ikke om at komme hjem til et ribbet hus næste dag.
Smider nok en ribbenssteg eller lignende ind til ham i hundegården inden
vi kører

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-12-09 22:36

jopa, skrev:

> Bryder mig ikke om at komme hjem til et ribbet hus næste dag.

Tag ham dog med, eller bliv hjemme hos ham.

> Smider nok en ribbenssteg eller lignende ind til ham i hundegården
> inden vi kører

Er det kattesteg eller svinesteg, bestem dig dog

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-12-09 23:42

Pwh skrev:

> Er det kattesteg eller svinesteg, bestem dig dog
Kat til dessert måske kun en killing

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-12-09 23:54

jopa, skrev:
måske kun en killing

Vel alt hvad Milo kan klarer

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 23-12-09 00:45

On 22 Dec., 21:12, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Nå, hvad skal jeres hund have til julemiddag.

Min stakkels Mollie skal såmænd bare have sit sædvanlige tørfoder -
måske med lidt sovs på Og så et lækkert marvben

> Mine har de sidste par år delt en and (rå self),
> i år skal de få lov til at æde en hel kylling hver

Heldige hunde - godt Mollie ikke kan læse

> Ellers god jul til alle her i gruppen.

Tak og i lige måde

Hilsen Jytte M

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-12-09 11:25

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i år skal de få lov til at æde en hel kylling hver
>
> Ellers god jul til alle her i gruppen.
>
> /Jens (som selv holder sig til stegt andesteg)

Ikke noget specielt den 24 December....

Deres julemiddag, kommer først den 25 December....

Hvis det da lykkes at finde dem....

Nogle kæmpe kødben )

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-12-09 14:28

Pwh udtrykte præcist:
> Nå, hvad skal jeres hund have til julemiddag.

Kan se jeg får 100g piskefløde tilovers når jeg hér i dag laver ris a
la mande; dét må han (bl.a.) gerne få

Købte osse lidt guf til ham hos Harald Nyborg da jeg var inde og købe
de sidste julegaver (bl.a. til mig selv! ); de har sådan nogle
tynde pinde af en-eller-anden art; får han som pakke under træet
(sammen med en reflex-vest; han blir lykkelig! )

Harald Nyborg har i øvrigt osse nogen små karabin-hager i rustfast
stål; købte et par stykker til hans sele da en enkelt gik heden i går
da han trak af med mig!

> /Jens (som selv holder sig til stegt andesteg)

Vi nøjes med porretærte, waldorfsalat, barszcz z uszkami, pierogy z
kapuspe og - som ovenfor beskrevet - ris a la mande

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-12-09 16:38

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh udtrykte præcist:
>
> Kan se jeg får 100g piskefløde tilovers når jeg hér i dag laver ris a
> la mande; dét må han (bl.a.) gerne få

Det må mine ikke, de er fede nok, men de ville elske det

> Vi nøjes med porretærte, waldorfsalat, barszcz z uszkami, pierogy z
> kapuspe

Hvad i alverden er det :-?

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-12-09 17:00

Følgende er skrevet af Pwh:

> Det må mine ikke, de er fede nok, men de ville elske det

Blackie fik ½ liter engang; han spiste ikke i 2 dage efter

> Hvad i alverden er det :-?

"barszcz z uszkami" er (polsk) rødbedesuppe med "ører" i (uszkami); små
kogte dejstykker der ligner ører fyldt med - i bedste fald - Karl
Johan-svampe; ellers champignon) - smager supergodt

"pierogy" er bagte, trekantede butterdejs-stykker fyldt med stuvede
champignon

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-09 14:34

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> Nå, hvad skal jeres hund have til julemiddag.
> Mine har de sidste par år delt en and (rå self),
> i år skal de få lov til at æde en hel kylling hver

Sikkert barnelærdom, men 100 gram chokolade kan slå en velvoksen vovse ihjel
(ifølge BT), så konfekt og den slags misforstået godhed er helt bandlyst
her. Hun får en frisk grisefod.

> Ellers god jul til alle her i gruppen.

I lige måde

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-09 16:32

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ihjel (ifølge BT), så konfekt og den slags misforstået godhed er helt
> bandlyst her. Hun får en frisk grisefod.

Lige en rettelse, der står en "en god plade marabou", nu kommer jeg faktisk
i tvivl om sådan en fætter er på 100 gram. Anyway chokolade og hund dur ikke
sammen må være pointen.
mvh
Kim

Fra : jopa

Dato : 23-12-09 18:17

Kim2000 skrev:

> Lige en rettelse, der står en "en god plade marabou"

Lige hvad jeg somme tider deler med min hund og den er kun halvdød endnu

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-12-09 16:42

Kim2000, skrev:
> [...]
> vovse ihjel (ifølge BT), så konfekt og den slags misforstået godhed
> er helt bandlyst her. Hun får en frisk grisefod.

En grisepote er det rene guf, det elsker mine hunde også
Slik får mine heller aldrig, jeg kan højest svige mig op til at stikke
dem en småkage eller en flæskesvær i ny og næ.
Har lige købt en pose tørret kallun i ALDI,
det fungerer meget bedre som hundeslik

/Jens

Fra : Hm

Dato : 23-12-09 17:54

10 gr. ekstra dejligt tørfoder, måske 15 gram, det er jo kun jul engang om
året så det går vel. ;.)

Hanne/ som selvfølgelig skal have andesteg.

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-09 18:38

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 10 gr. ekstra dejligt tørfoder, måske 15 gram, det er jo kun jul engang om
> året så det går vel. ;.)

Det er sjovt nok det der med at måle, mine har altid haft fri adgang til mad
hele tiden og aldrig været overvægtige, det var først da jeg i et svagt
øjeblik købte noget hos en dyrlæge at den åd og åd og åd, så det droppede
jeg på stedet igen og gik tilbage til almindelig discount foder.

Fra : Pwh

Dato : 23-12-09 19:46

Kim2000, skrev:
> [...]
> i et svagt øjeblik købte noget hos en dyrlæge at den åd og åd og åd,
> så det droppede jeg på stedet igen og gik tilbage til almindelig

Tror det ligger i hundens natur at æde rigeligt når lejlighed byder sig.
Da jeg kun havde Tyson og han fik tørkost åd han ofte kun
halvdelen når det blev serveret, og resten i løbet af natten.
Da jeg så fik Angel gik den ikke længere, så åd hun resten af hans portion
Sidenhen har jeg et par gange testet om der er bund i mine hunde, det er der ikke.
Hvis det er noget de synes er lækkert kan de nemt æde over 2 kg.
De 1400gr kyllinger de skal have imorgen vil jeg gætte på holder 10-12 min,
og så kommer de for at få en mere

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-09 20:07

> [...]
>
> Sidenhen har jeg et par gange testet om der er bund i mine hunde, det er

Jeg tror du misforstår, jeg fylder i dag skålen, en 2 liters med tørfoder,
det bruger den så 2-3-4 dage på at æde sig igennem, katten napper måske også
en enkelt (og så ved jeg at kattens madskål er tom, den står nemlig på 1.
salen, hvor vovse ikke kan komme op). Da jeg fik dyrlægens gjorde jeg det
samme og den åd sig igennem sådan en 2 liters portion i een omgang. Den i
bogstaveligste forstand åd til den endte med at brække sig. Siden da jeg har
haft en mistanke om der er noget i det mad som gør hundene afhængig af det,
ja næsten som hvis man gav mig 20 chokoladestænger og ingen vidste det

Fra : Pwh

Dato : 23-12-09 20:37

Kim2000, skrev:

> [...]
> noget i det mad som gør hundene afhængig af det, ja næsten som hvis
> man gav mig 20 chokoladestænger og ingen vidste det

Næh jeg misforstod skam ikke, som sagt åd min Tyson lidt på samme måde
da der ikke var konkurrence om maden, og den åbenbart ikke var lækker
nok til at han gad æde sig fordærvet i den.
Noget kunne tyde på at den tørkost du fodrer med ikke er mere spændende
for din hund end at den kun gider æde nok af den til at kunne overleve
Jeg foretrækker så at serverer noget for mine hunde som de virklig værdsætter,
det ville de æde sig tykke og fede i hvis de fik det ad libitum

/Jens (hvis hunde har ædt kallun idag)

Fra : jopa

Dato : 23-12-09 22:35

Pwh skrev:

> Jeg foretrækker så at serverer noget for mine hunde som de virklig værdsætter,

Tror da ndu har evig ret i at kød og ben vil de foretrække til evig tid,
men tørkost er jo sundere så derfor får min kun råt kød et par gange om
ugen.
Jeg har også hørt at de kan blive glubske når de får råt kød, derfor er
jeg lidt forsigtig. Min skulle jo nødig blive glubsk

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-09 22:52

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har også hørt at de kan blive glubske når de får råt kød, derfor er
> jeg lidt forsigtig. Min skulle jo nødig blive glubsk

Det er derfor man skal dynen omkring tæerne

Molly æder ganske rigtigt også det hele op når det er steg eller noget
ligende, og så deles der absolut ikke. Faktisk har hun engang siddet med
killingen under den ene pote og ædt med den anden, da killingen vist havde
kæmpet om maden for meget og for længe.

Fra : Pwh

Dato : 24-12-09 10:45

Kim2000, skrev:

> Molly æder ganske rigtigt også det hele op når det er steg eller noget
> ligende, og så deles der absolut ikke.

Så var det måske en ide at skifte fodermærke alligevel,
måske ligefrem begynde at råfodrer, det vil Molly elske dig for

/Jens (som heller ikke gad leve udelukkende af feks. havregryn)

Fra : Pwh

Dato : 24-12-09 10:41

jopa, skrev:

> Tror da ndu har evig ret i at kød og ben vil de foretrække til evig
> tid, men tørkost er jo sundere så derfor får min kun råt kød et par
> gange om ugen.

Op i r.... med sundheden, bare det smager godt

> Jeg har også hørt at de kan blive glubske når de får råt kød, derfor
> er jeg lidt forsigtig. Min skulle jo nødig blive glubsk

Naturligvis bliver de mere glubske af at blive råfodret,
det siger da sig selv

/Jens (med to usunde og glubske, men glade hunde)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-12-09 11:28

On 23/12/2009 14:34, Kim2000 wrote:
> Sikkert barnelærdom, men 100 gram chokolade kan slå en velvoksen vovse
> ihjel (ifølge BT), så konfekt og den slags misforstået godhed er helt
> bandlyst her. Hun får en frisk grisefod.

Hunde er meget dårlige til at nedbryde theobromin, ja, og også katte, så
der skal ikke ret meget til før det er skadeligt, potentielt
dødbringende, i forhold til hvad vi mennesker kan tåle at indtage.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org