Vores hund er sprunget læk...
Fra : Søren Bay

Dato : 20-12-09 21:14

Hejsa

Vores labrador lækker kraftigt fra munden. Hun savler temmeligt meget,
og det plejer hun ikke at gøre. Kan det være fordi hun har spist meget
sne eller hvad kan det være? Har kigget tænder og gummer efter, og der
er ikke noget at se!

//Søren

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-12-09 21:17

Efter mange tanker skrev Søren Bay:
> [...]
> hvad kan det være? Har kigget tænder og gummer efter, og der er ikke noget at

Ka huske en elefant der havde fået et æble "galt i halsen"; vandet løb
ud af munden på den...

Ved ikke om du kan bruge det til noget?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-12-09 08:58

On 20/12/2009 21:14, Søren Bay wrote:
> [...]
> og det plejer hun ikke at gøre. Kan det være fordi hun har spist meget
> sne eller hvad kan det være? Har kigget tænder og gummer efter, og der

Den skal måske til dyrlægen.

For mange år siden fik den hund, jeg boede sammen med dengang, en eller
anden sygdom, som bl.a. medførte voldsom savlen (noget hun ellers aldrig
plejde at øre, modsat en labrador jeg engang kendte, der var meget våd i
og omkring munden), men dog også andre symptomer, især rysten (hvis jeg
husker rigtig). Vi fik hende til dyrlægen, hvor hun fik en diagnose (som
jeg desværre ikke husker, eller måske aldrig fik at vide hvad var) og
nogle piller, som hun skulle spise resten af livet.

Prøv at observere lidt på hunden. Hvis det kun er savlen, og ikke andre
symptomer, så er der måske ikke grund til bekymring, medmindre det står
på i flere dage.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Søren Bay

Dato : 21-12-09 12:02

Søren Bay skrev:
> [...]
> og det plejer hun ikke at gøre. Kan det være fordi hun har spist meget
> sne eller hvad kan det være? Har kigget tænder og gummer efter, og der

Her til morgen var det væk! Må have været sneen - tror hun spiste en del

//Søren

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-12-09 15:16

On 21/12/2009 12:02, Søren Bay wrote:
> Her til morgen var det væk! Må have været sneen - tror hun spiste en del

Kulden kan godt have lukket lidt af for blodtilførslen til nogle
muskler, måske også dem der normalt holder savleriet tilbage.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org