Moms eller registreringsafgift
Fra : StefanVestergaard

Dato : 20-12-09 11:40

Hej

Jeg påtænker at købe en Safari 126D i Holland.
Er der nogen der har erfaring med den slagt handel?
Hvis der nu er en der brænder for at sælge en Safari 126, så er jeg
interesseret!!

Stefan

Fra : camping@fabel.dk

Dato : 20-12-09 20:01

StefanVestergaard wrote:
> Jeg påtænker at købe en Safari 126D i Holland.
> Er der nogen der har erfaring med den slagt handel?

Erfaring har jeg ikke, men jag kan oplyse, at der ikke skal betales
registreringsafgift men moms slipper du ikke for.

Vær opmærksom på de regler, der gælder, når du skal have danske plader på -
typeattest m.v.. Jeg er sikker på, at andre vil komme med det rigtige input
her...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Henning Keseler

Dato : 20-12-09 20:43

<camping@fabel.dk> skrev i meddelelsen

> Erfaring har jeg ikke, men jag kan oplyse, at der ikke skal betales
> registreringsafgift men moms slipper du ikke for.

Hvis du mener dansk moms er det noget sludder.

--
Henning

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-12-09 20:54

Henning Keseler wrote:

> Hvis du mener dansk moms er det noget sludder.

Du har fuldstændig ret - jeg ved ikke hvor jeg fik det fra... Beklager

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : S.B.

Dato : 20-12-09 22:55

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Du har fuldstændig ret - jeg ved ikke hvor jeg fik det fra... Beklager
>

> --
> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

Har den været på plader i mere end 6 mdr. i det land du køber den i, såfremt
det er et EU land, behøver du ingen typeattest.
kræver kun en vejning og et syn
og så selvfølgelige en reg.attest, eller hvad den hedder i Holland, i
Tyskland er det et Fahrzeugbreif

Søren

Fra : No@Mail

Dato : 21-12-09 17:25

Husk at undersøg hvad det koster, at leje grænsepladser. Hvis det er hos en
forhandler
du køber kan man måske overtale forhandleren til at låne sig et sæt
prøveplader
Men du må ikke køre med de udlandske nummerplader på dans grund med en dansk
indregisteret bil
du kunne evt. ringe til motorkontoret i padborg de ved hvordan du skal
forholde dig. Men køb roligt cv. i udlandet
det er ingen told og reg. afgift
Købte selv ny cv. i tyskland sidste år

mvh Kim

Fra : S.B.

Dato : 21-12-09 18:27

"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du kunne evt. ringe til motorkontoret i padborg de ved hvordan du skal
> forholde dig. Men køb roligt cv. i udlandet

Men må man så køre med DK prøvemærker i andre EU lande?
Prøv at læse stk 3

§ 84. SKAT udsteder en tilladelse til brug af et prøvemærke med oplysning om
formålet med brugen og vilkår for brugen. Tilladelsen skal medbringes under
kørslen og på forlangende vises til politiet eller SKAT.

Stk. 2. En tilladelse kan ikke have en gyldighed på mere end 7 dage bortset
fra det tilfælde, der er nævnt i § 74, stk. 2, hvor tilladelsen kan gives
for op til 3 måneder. Et prøvemærke må ikke benyttes efter udløbet af
tilladelsen.

Stk. 3. SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i
EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland

Hvis man ikke må bruge dem uden for landet, hvorfor så have en
ansvarsforsikring der dækker der?

Søren

Fra : Jens

Dato : 23-12-09 23:04

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland
>
> Hvis man ikke må bruge dem uden for landet, hvorfor så have en

Jeg har hentet en brugt CV i Holland for et par år siden.

Jeg købte den af en privat. Sammen gik vi til motorkontoret hvor sælger
afmeldte den hollandske nummerplade og registreringsattesten blev stemplet
som afmeldt. Samtidig købte vi en Hollandsk transitnummerplade (det svarer
til den dansk prøvenummerplade) som vi klisterede på CV'en. Den gjaldt i 14
dage og kostede 23 Euro. I Danmark anerkender man ikke udenlandske
prøveplader så i PAdborg købte jeg en dansk prøveplade for 3 dage hos
politiet (hvor man køber den i dag ved jeg ikke).
Da jeg kom hjem kørte jeg dyret til syn og med den afmeldte hollandske reg.
attest og synsattesten fik jeg udleveret en dansk nummerplade. Jeg skulle
ikke til vejning - synsmanden skrev bare vægten over fra de hollandske
papirer.

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-12-09 10:24

"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dansk indregisteret bil
> du kunne evt. ringe til motorkontoret i padborg de ved hvordan du skal

Der er kommet nye regler for brug af f.eks. tyske prøveplader i DK, så jeg
vil anbefale dig at ringe til Padborg for at få de nyeste regler udpenslet
:)

--
Per