Åndedragsbesvær Gravhund
Fra : Spunk99

Dato : 19-12-09 07:17

Vi har en gravhund på 11 år, som pludselig har udviklet
åndedragsbesvær. Vi har været til dyrlæge (2 forskellige).
Den ene dyrlæge siger at de på røntgen kan se at hans tyktarm er
forstørret, fuld af afføring og hans nerve til endetarmen ikke virker,
så det er operation eller aflivning..
Han er også blevet hjerte-scannet - ingenting.
Den besked var lidt for hård at håndtere, så vi kørte til en anden
dyrlæge, for "a second opinion".
Og de kan ikke se at hans tyktarm er for stor, de har taget røntgen,
de har scannet hans mave, nyre og lever. De kan intet se. Han fejler
ingenting.
Han er på lactulose i øjeblikket, efter anvisning fra nr. 2 dyrlæge.
Nr. 1 dyrlæge sagde paraffin-olie (30 ml om dagen). Nr. 2 dyrlæge
sagde at paraffin godt kunne være lidt "hård" ved maven, så vi skulle
prøve lactulose istedetfor (2 x 3 ml)
Vi har fået gang i maven, ikke så meget som vi kunne ønske - men lidt
har også ret.
Men han kan ikke få vejret. Når han bare ligger og slapper af, er det
små hurtige åndedrag, men når vi f.eks. har været ude, er det gisp-
gisp.
Er der nogen der har oplevet noget lignende ? Vi er ved at gå ud af
vores gode skind, vi vil jo bare have at han har det godt. Bortset fra
åndedragsbesværet, er han stadig en glad lille hund.
Vi hælder måske til at han har lungebetændelse, men har læst os til at
det er sjældent. Er der nogen der har oplevet dette ?
Tak for jeres svar.

Fra : MariaH

Dato : 20-12-09 10:11

Har i fået tjekket om jeres gravhund har astma?

Vores gravhund er nemlig fået konstatere astma, men får ikke medicin for
det, da det ikke er så slemt endnu.

--
Maria

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-12-09 19:23

"Spunk99" <matadormix@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har for 1md siden fået aflivet min schæfer tæve for samme symtoner det
var hjertet
den fik medisin i 2dg men faldt omkuld kom til dyrlægen som sagde den er jo
ved at dø
så den fik fred 12 3/4 år så det var også iorden

Fra : Spunk99

Dato : 20-12-09 12:04

On 20 Dec., 19:22, "Stig Rasmussen" <stig.rasmus...@get2net.dk> wrote:

> [...]
> ved at dø
> så den fik fred 12 3/4 år så det var også iorden
------------------------------------
Vores gravhund er blevet hjertescannet - og det fejler ingenting
Så det har vi udelukket. Men tak for dit svar.

Fra : Spunk99

Dato : 20-12-09 12:06

On 20 Dec., 10:11, "MariaH" <m_h_...@hotmail.com> wrote:
> Har i fået tjekket om jeres gravhund har astma?
>
> Vores gravhund er nemlig fået konstatere astma, men får ikke medicin for
> [...]

Nej - ikke astma - men det er da værd at undersøge.
Hvor gammel er jeres gravhund ?
Vores er jo 11 år, men det kan vel komme i alle aldre.

Fra : MariaH

Dato : 20-12-09 21:47

> Hvor gammel er jeres gravhund ?

Vores er 9 år her til januar og har diskusprolaps også

--
Maria