La Bohème 126
Fra : StefanVestergaard

Dato : 18-12-09 16:28

Hej
Kan nogle hjælpe mig med hvem der producerer La Bohème 126.
Jeg har set den på belgiske og Franske hjemmesider - men kan ikke
finde producenten.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-12-09 12:20

Tja - min første tanke var: "han er da gået galt i gruppen her - det er da
vist en båd ?!"

Men en hurtig tur over goe, gamle Google giver enkelt bilder af den samme
CV - altså rigtig gruppe.
Bare mig, der ikke har set den under det navn før - den har ellers nogle
forskellig:
Originalt hedder mærket Niewiadow og er polsk - herhjemme er det Safari
Camping i Struer, der har solgt den under samme navn i mange år: Safari 126

Desuden sælges den i Norge under et andet navn...som jeg ikke lige kan
hverken huske eller finde....Grrr - jeg ved det er på nettet et sted
Nå - lidt fandt jeg dog - i Holland kalder de den Predom...ah - der var den
tråd, jeg ledte efter; i Norge hedder den Poletta.
Her er der lidt links at kigge på:
http://campingklapvognen.danskforum.net/safari-f17/safari-campingvogne-t15.htm

Når man først ved hvad man leder efter finder man det lettere

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-12-09 18:26

Hvad er der egentligt blevet af Carsten Stage som var den dygtige og nidkære
vogter af denne gruppe og altid sørgede for at påtale når utilpassede
mennesker toppostede ligesom du lige har gjort, og ligesom jeg selv gør når
det er det mest praktiske og specielt når nogen vil bestemme at jeg ikke
må.
Jeg husker jo at du også var med dengang. Nåe ja, jeg husker også én eller
anden hellig person der havde samme agenda foruden sin signatur med det
hellige budskab. Det er ligesomom at der er blevet ret stille i gruppen her.

Steen.

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-12-09 18:30

Steen Jakobsen wrote:

> Hvad er der egentligt blevet af Carsten Stage som var den dygtige og ...

Frygt ikke - jeg er her skam endnu...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-12-09 19:32

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Frygt ikke - jeg er her skam endnu...
>

> --
> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

Og jeg topposter jævnligt fordi jeg i farten glemmer at klippe-klistre
svaret ned under sprg.
Outlook Express kan stadig ikke finde ud a'et

--
Jesper Hedegaard - der huskede det...denne gang !

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-12-09 19:40

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden hellig person der havde samme agenda foruden sin signatur med det
> hellige budskab. Det er ligesomom at der er blevet ret stille i gruppen

Var der ikke noget om at meget få personer var meget emsige herinde i en
lang periode - havde meget travlt med at blande sig i alle poster - ganske
øjensynligt for at starte ballade igen ?
Syntes også at huske at samme person (var det ikke kun een person under et
par navne ?) kort efter dukkede op i andre fora - men mødte for samlet
modstand
Desværre ser mange NG'er ud til at være for nedagående - og når så bemeldte
person fyldte så meget her kom nedgangen måske hurtigt og tidligt her i
gruppen ?
Til gengæld er det mit indtryk at on-line fora som f.eks. Campingferie.dk og
DCU's kører på et stabilt niveau mht brugerantal - måske endda lidt
stigende.
Måske syntes mange nye brugere at NG er for nørdet at komme ind i ifht.
on-line fora ?

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-12-09 19:55

Jesper Hedegaard wrote:

> Var der ikke noget om at meget få personer var meget emsige herinde i
> en lang periode - havde meget travlt med at blande sig i alle poster
> - ganske øjensynligt for at starte ballade igen ?

På et tidspunkt, jo - men det er laaang tid siden.

> Syntes også at huske at samme person (var det ikke kun een person
> under et par navne ?) kort efter dukkede op i andre fora - men mødte
> for samlet modstand

Jeg tænker at du har BB, Kim Hansen, Jens Bonde osv. i erindringen. Jo, han
opgav til sidst, og han ønskede kun at skabe ballade. Det er noget tid siden
jeg har set ham. Sidst var på Campingferie.dk, hvor han dog hurtigt fik
slettet sin profil af Peer Neslein.

> Desværre ser mange NG'er ud til at være for nedagående - og når så
> bemeldte person fyldte så meget her kom nedgangen måske hurtigt og
> tidligt her i gruppen ?

Det er lidt tydeligt, at der er færre og færre brugere i de forskellige
grupper. Jo mere "nørdet" en gruppe er, jo flere hænger ved.

> Til gengæld er det mit indtryk at on-line fora som f.eks.
> Campingferie.dk og DCU's kører på et stabilt niveau mht brugerantal -
> måske endda lidt stigende.

Der er mange nytilkomne, lidt som et generationsskifte, men jeg giver dig
ret i, at det måske er lidt stigende antal brugere.

> Måske syntes mange nye brugere at NG er for nørdet at komme ind i
> ifht. on-line fora ?

Det har du givet helt ret i. Samtidig er der fra de forskellige udbydere
ikke særlig stor interesse for at udbrede kendskabet til usenet, og flere
tilbyder ikke engang en newsserver. Så må folk blot ty til SunSite
(news.dotsrc.org)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage - der stadig anbefaler at man respekterer anbefalingerne for
brug af usenet: http://usenet.dk/

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-12-09 23:47

> [...]
> siden jeg har set ham. Sidst var på Campingferie.dk, hvor han dog hurtigt

Jo - det var lige netop ham - men laaang tid siden ?
Jeg gik lige og syntes det kun var et par år siden.....skræmmende som tiden
går

> Det er lidt tydeligt, at der er færre og færre brugere i de forskellige
> grupper. Jo mere "nørdet" en gruppe er, jo flere hænger ved.

Måske fordi lidt mere specielle interesser har færre andre fora ?
På den anden side er DK.Fritid.Bil suverænt den største af dem jeg
følger.....

> [...]
> ikke særlig stor interesse for at udbrede kendskabet til usenet, og flere
> tilbyder ikke engang en newsserver. Så må folk blot ty til SunSite

Tja - gad vidst hvor mange lejlighedsvise brugere der røg af ved deres
serverskift for nyligt.
Selv læste jeg det tilfældigt herinde i en gruppe - har ikke set nogle
opslag på nettet om det.
Men er den gamle News.Sunsite.Dk server helt lukket ?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-12-09 20:43

> [...]
> stigende.
> Måske syntes mange nye brugere at NG er for nørdet at komme ind i ifht.

Det kan jeg ikke udtale mig om. Personligt mener jeg kun at jeg har blandet
mig i de emner der havde min interesse.
Mht. Campingreklamer.dk så har jeg opgivet at få seriøs information derfra
for adskellige år siden idet det virker på mig som om at Per Nielsen aka
Peer Neslin kun har det ene for øje at tjene penge på at lave reklamer.
Fred med det, jeg gider bare ikke spilde min tid på at læse dem.
Derimod vil jeg gerne læse seriøse indlæg om campinglivet og det´s
forskellige udfordringer og også gerne være med til at hjælpe med løsninger.
Og de tidligere henvisninger til Carsten Stage skal blot forståes som
venskabeligt drilleri, ligesom det var dengang.

Steen.

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-12-09 21:00

Steen Jakobsen wrote:

[klip]
> Derimod vil jeg gerne læse seriøse indlæg om campinglivet og det´s
> forskellige udfordringer og også gerne være med til at hjælpe med
> løsninger.

Helt enig - og det var vel egentlig også i den ånd, at denne gruppes fundats
i sin tid blev skrevet: http://usenet.dk/fundats/dk.fritid.camping.txt

> Og de tidligere henvisninger til Carsten Stage skal blot
> forståes som venskabeligt drilleri, ligesom det var dengang.

No offence taken...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : StefanVestergaard

Dato : 19-12-09 15:12

On 19 Dec., 12:19, "Jesper Hedegaard" <eksiste...@ikke.dk> wrote:
> [...]
> Kan nogle hjælpe mig med hvem der producerer La Bohème 126.
> Jeg har set den på belgiske og Franske hjemmesider - men kan ikke

Hej Jesper

1000 tak for hjælpen.