Jul på skrivebordet i Gnome?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-12-09 08:24

I anledning af den forestående højtid... Findes der mon noget jule-gøgl
til til skrivebordet i Gnome?

Engang i 90'er fik jeg sådan et lille windows-program, der fik det til at
sne på skrivebordet, og en gang imellem kørte der en julemand i slæde hen
over skærmen. Findes der noget i den stil til Gnome?

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Kent Friis

Dato : 18-12-09 08:45

Den 18 Dec 2009 07:23:49 GMT skrev Thomas Jensen:
> [...]
> sne på skrivebordet, og en gang imellem kørte der en julemand i slæde hen
> over skærmen. Findes der noget i den stil til Gnome?

Det lyder som xsnow. Om den også virker med Gnome skal jeg ikke kunne
sige, Gnome (Nautilus) gør mærkelige ting ved baggrunden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-12-09 10:41

Thomas Jensen <tj@fabel.dk> writes:

> Engang i 90'er fik jeg sådan et lille windows-program, der fik det til at
> sne på skrivebordet, og en gang imellem kørte der en julemand i slæde hen
> over skærmen. Findes der noget i den stil til Gnome?

Virker xsnow ikke under Gnome?

Jeg plejer at hente xsnow fra Debians non-free arkiv. Findes vist kun
til x86, men med libc6-i386 og ia32-libs installeret køre det ganske
fint på en amd64-installation.

//Makholm

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-12-09 11:21

Den Fri, 18 Dec 2009 10:40:30 +0100 skrev Peter Makholm:

> Virker xsnow ikke under Gnome?

Jo, jeg kunne bare ikke huske hvad programmet hed, og vidste ikke om
programmet fandtes til Linux. Man kan finde xsnow flere steder, bl.a. her
-- http://linuxappfinder.com/package/xsnow

Jeg fandt først kildekoden (1.42), men kunne ikke få den til at
kompilere. Efter at have installeret libxt-dev (og xutils-dev) fungerede
det.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Frank Damgaard

Dato : 18-12-09 11:37

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> sne på skrivebordet, og en gang imellem kørte der en julemand i slæde hen
> over skærmen. Findes der noget i den stil til Gnome?

engang sidst i 90øerne kørte jeg et sådan program (linux native) som screen-saver :)
xsnow, der var også en xtuborg med tuborgvogn....
http://www.sslug.dk/ftp/xgames/ (obs kildetekst!)

det var før gnome

det kører endnu på min server med fvwm windows manager.

jeg ser at ubuntu også har xsnow i pakke-systemet så det er bare at prøve... ;)

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-12-09 15:09

Frank Damgaard wrote:

> jeg ser at ubuntu også har xsnow i pakke-systemet så det er bare at prøve... ;)

Har netop gjort.

Ih hvor hyggeligt

Sneen drysser ned over skrivebordet og samler sig oven på vinduerne. Og
julemanden kører i sine kane.

Hilsen
Martin

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-12-09 21:43

On 18 Dec 2009 07:23:49 GMT, Thomas wrote:

> Engang i 90'er fik jeg sådan et lille windows-program, der fik det til
> at sne på skrivebordet, og en gang imellem kørte der en julemand i
> slæde hen over skærmen. Findes der noget i den stil til Gnome?

Det minder mig om gode gamle xroach. Men det er måske mere relevant til
allehelgen eller noget...

Mvh.

Adam

--
"Grittings. Ma nam is Kahlfin." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk