Profiber TV kvalitet OT ?
Fra : Sørensen

Dato : 14-12-09 19:03

Måske lidt o.t. men prøver alligevel, jeg har net og analog TV
fra profiber, jeg syntes at De analoge kanaler står ret dårligt
og så er der vanrette striber midt på skærmen, er det hvad man
kan forvente eller er der mon noget galt ?, der er prøvet med
forskellige tv direkte på boksen.

--
vh.
Sørensen

Fra : Ole C

Dato : 14-12-09 19:24

Sørensen skrev blandt andet:

> [...]
> og så er der vanrette striber midt på skærmen, er det hvad man
> kan forvente eller er der mon noget galt ?, der er prøvet med

dk.teknik.tv+video er nok en bedre gruppe til dit spørgsmål.
Du kan orientere dig om de forskellige grupper her: http://usenet.dk/

--
vh
Ole C

Fra : Frank Hansen

Dato : 15-12-09 22:14

hej
ved godt det er OT men du har ikke skrevent i TV+video gruppen endnu

så jeg svarer her,
tjek om den led for antene lyser som den skal,
har du mere end et tv skal det lille filter ikke monteres !
ellers ring til Profiber hotlinie

hilsen Frank Hansen

Fra : Sørensen

Dato : 16-12-09 05:18

"Frank Hansen" > skrev
> [...]
>
> så jeg svarer her,
> tjek om den led for antene lyser som den skal,
> har du mere end et tv skal det lille filter ikke monteres !

Undskyld og tak
Nu er det en installation som er lavet af NRGI som så senere
hvist er overtaget af profiber ?? så jeg ved ikke om det er samme
boks, boksen lyser rød i "video" alle andre er grønne, men det
gør ikke noget siger damen ved support, jeg har ikke umiddelbart
fået et filter med.

De sender en teknikker som i første omgang vil prøve at løse
fejlen udefra ??? med min ringe indsigt vil jeg nu tro at det er
en fejl i den rf-modulator som sidder i boksen.

vh.
Sørensen

Fra : Frank Hansen

Dato : 16-12-09 20:10

> [...]
>
> De sender en teknikker som i første omgang vil prøve at løse fejlen udefra
> ??? med min ringe indsigt vil jeg nu tro at det er en fejl i den

jeg har haft analog tv over fiber i flere år og lige pludseligt have jeg
også dårligt signal, jeg snakkede med dem og teknikeren fandt en dårlig
fiber samling i deres kryds felt.
prøv at finde manualen til din fiber til analog tv box og se hvad den siger
om den led , ville ikke tro på at den må lyse rødt, den box jeg skal den
lyse grønt
har du prøvet med tv og et kort kabel ude ved boxen ?,
hilsen Frank Hansen

Fra : Sørensen

Dato : 16-12-09 21:56

"Frank > skrev >
> [...]
> rødt, den box jeg skal den lyse grønt
> har du prøvet med tv og et kort kabel ude ved boxen ?,
Hvordan blev dit billede dårligt ? pixeleringer eller ?
Jeg har som sagt testet direkte på boksen med forskellige tv.
Nettet køre fint 50/50 mb.
Jeg ville umiddelbart tro at fejl på fiberdelen ville give
pixeleringer eller udfald.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-12-09 08:22

On 16 Dec., 21:56, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:
> [...]

> Nettet køre fint 50/50 mb.
> Jeg ville umiddelbart tro at fejl på fiberdelen ville give

Analog fiber-tv kører på en seperart fiber, som ikke påvirker internet/
ip-tv delen....

Ofte kommer der et optisk analog signal ind på centralen, som
forstærkes op, og derefter over i passive fiber splittere.... Så her
det kritist hvis et enkelt fiberkabel på centralen er bøjet e.l

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-01-10 11:15

Sørensen skrev
:
> [...]
> og så er der vanrette striber midt på skærmen, er det hvad man
> kan forvente eller er der mon noget galt ?

Hvis installationen er spritny så få en tekniker ud for at kikke på
boksen

Der kan være en fejl på boksen, jeg havde ca samme problem som dig i
sommers og teknikeren sagde at det var en kendt fejl - der blev
skiftet et print

Der har intet været siden

- Peter

Fra : Sørensen

Dato : 10-01-10 20:04

"Peter Lykkegaard" > skrev

[...]

Jeg har haft en teknikker ude, der var benyttet et forkert
fiber-patch kabel, nu køre det fint.

vh.
Sørensen