Lave dobbeltseng
Fra : Jonna Bisgaard

Dato : 09-12-09 20:32

Hej Alle i gruppen
Jeg har en burster averso 500 med 2 enkel senge,men vil gerne lave den til
dobbeltseng,er der nogle der har erfaring med det.
på forhånd tak

Fra : Henrik Hauge Sørense~

Dato : 15-12-09 11:51

"Jonna Bisgaard" <baun-bis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle i gruppen
> Jeg har en burster averso 500 med 2 enkel senge,men vil gerne lave den
> til dobbeltseng,er der nogle der har erfaring med det.
> på forhånd tak

Hej Jonna

Vi købte i år en Knaus Azur der oprindeligt havde en rundsidde gruppe i
front og bag, men tidl. ejer havde lavet den i fronten om til dobbeltseng.
Det er lavet så det er muligt at re etablere den "gamle " opstilling.
De havde monteret en krydsfiners plade der fylder hele arealet som sengen
skal have. Det er skruet fast på de plader der udgør den gamle opstilling
med vinkel beslag. Der er boret nogle store huller i pladen så luften kan
cirkulere. For "fodenden" er der sat et bræt tværs over for at holde på
madrassen.

Ca. 1/3 inde fra fronten er pladen skåret over, og et piano hængsel er
monteret hele vejen over, så man kan løfte sengebunden op og få adgang til
de ting der ligger under sengen.
Til foråret vil jeg montere et kosteskaft der kan holde pladen oppe når den
er løftet.

Det eneste problem er at den der ligger inderst skal kravle ud over den
anden - men det er fordi der kun er plads til at ligge på tværs.

Jeg kan ikke tage billeder fordi vognen er opstaldet langt væk.

Mange hilsner

Henrik Hauge