Beholde adresse ved TDC hos ny udbyder
Fra : Bæ9

Dato : 07-12-09 21:43

Hej gruppe
Vi har bredbåndsabb. samt fastnet hos TDC.

Vi vil ikke have fastnet mere og så er det blevet muligt for os at få
internet fra stofa.

MEN - vi har nogle meget unikke mail-adresser hos TDC som vi gerne vil
beholde - ja, næsten for enhver pris. Er det muligt?

Vi har hørt at vi kan få webmail men at det fordrer, at vi mindst en gang i
kvartalet har trafik via telefonen.

Vi har også hørt at man kan få freemail, men så er det slut med at hente
mailen ned på pc'eren og gemme den der.

Nogen der kender til hvordan man lige fikser den?

Mvh Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-12-09 22:12

Bæ9 skriver:

> MEN - vi har nogle meget unikke mail-adresser hos TDC som vi gerne vil
> beholde - ja, næsten for enhver pris. Er det muligt?

Jeg har tidligere betalt for et baisabbonnemnt hos TDC, da jeg havde
firmabetalt ADSL via Sonofon (oh gys og gru).

Det gør at jeg stadigvæk har min gamle mailadresse hos TDC den dag i
dag.

Klaus

Fra : camping@fabel.dk

Dato : 08-12-09 10:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det gør at jeg stadigvæk har min gamle mailadresse hos TDC den dag i
> dag.

Det samme her - trods at jeg ikke har været kunde hos TDC i 8 år, så
modtager jeg stadig mail fra min gamle TDC adresse. Den var sat til at
forwarde til samme forward service som jeg bruger idag.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Bæ9

Dato : 08-12-09 17:52

<camping@fabel.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> modtager jeg stadig mail fra min gamle TDC adresse. Den var sat til at
> forwarde til samme forward service som jeg bruger idag.

jamen, netbasis må da koste et eller andet og hvor finder man i det hele
taget et sted på deres sider hvor man kan bestille det UDEN at skulle have
TDC bredbånd.

Benny

Fra : skibber

Dato : 09-12-09 11:52

On 07-12-2009 21:43:03, Bæ9 wrote:
> [...]
> mailen ned på pc'eren og gemme den der.
>
> Nogen der kender til hvordan man lige fikser den?

Du tegner et "Netplus" abonnement som ikke koster ret meget
så kan du beholde alle de adresser og bruge deres mail system
som altid.

Det har jeg gjort og det virker fint.

/fb

Fra : Ole C

Dato : 09-12-09 15:47

skibber skrev blandt andet:

> Du tegner et "Netplus" abonnement som ikke koster ret meget
> så kan du beholde alle de adresser og bruge deres mail system
> som altid.

Det er spild af penge - selv om det er billigt.
Utallige indlæg tyder på at TDC forlængst har opgivet at rydde op efter
gamle kunder.

Men den helt optimale løsning er at gøre sig fri at internetudbyderne, for
eksempel med GMail eller lignende - eller ved at have eget domæne, som kun
behøver at koste udgiften til selve domænet (45 kr. årligt), da det kan
hostes gratis....

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 16:07

Ole C skriver:

> Det er spild af penge - selv om det er billigt.

Hvilken del af "MEN - vi har nogle meget unikke mail-adresser hos TDC
som vi gerne vil
beholde - ja, næsten for enhver pris. Er det muligt?" var det du ikke
forstod.

Hverken eget domæne, eller en gmail konto kan videreføre de unikke
mailadresser Benny har....

Klaus

Fra : Bæ9

Dato : 09-12-09 17:01

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ja - jeg tror nok lige at det bliver lidt over 45 kr om året hvis jeg skal
købe mail.dk af TDC - uha uha

Fra : Ole C

Dato : 09-12-09 18:31

Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:

> [...]
> forstod.
>
> Hverken eget domæne, eller en gmail konto kan videreføre de unikke

Gaaaab....

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 19:00

Ole C skriver:

> Gaaaab....

Nåååh okay, du var også træt da du skrev det første indlæg - det er i
orden

Klaus

Fra : Ole C

Dato : 09-12-09 19:22

Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:

> Nåååh okay, du var også træt da du skrev det første indlæg - det er i
> orden

Nej, Kloge Klaus - jeg blev først træt, da jeg så dit manipulative indlæg,
hvor du behændigt glemte at citere:
"Utallige indlæg tyder på at TDC forlængst har opgivet at rydde op efter
gamle kunder" - altså er spørgerens sankrosante email-adresser ikke i fare.

Først derefter tillod jeg mig at komme med nogle betragtninger - og den
slags er du jo ikke ukendt med.
(Spørgsmål: Hvad skal jeg vælge - et Samsung eller et Phillips TV?
Klaus: Du skal købe et Panasonic.)

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 19:33

Ole C skriver:

> [...]
> gamle kunder" - altså er spørgerens sankrosante email-adresser ikke i fare.

Det lød ikke til at være en risiko spørger ville tage. Jeg har oplevet
lukkede mailkonti.

Klaus

Fra : Bæ9

Dato : 09-12-09 20:19

> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

ham der, ole c, ka sku da ødelægge enhver tråd med sin bedrevidende facon.

han blander igen og igen i noget han ved en smule om men gerne vil give
indtryk af at være ekspert i...... så hvem siger gab?

og klap så i - tosser

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-09 20:23

Klaus D. Mikkelsen:

> Ole C skriver:

> Det lød ikke til at være en risiko spørger ville tage. Jeg har
> oplevet lukkede mailkonti.

Det vil jeg sgu' da håbe de gør - lukker for e-mail adressen så al mail
til den gamle adresse "bouncer".

Har du overvejet konsekvenserne hvis folk ikke opdager at kontoen er
lukket?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : skibber

Dato : 10-12-09 11:01

> [...]
> mailen ned på pc'eren og gemme den der.
>
> Nogen der kender til hvordan man lige fikser den?

Lige et ps.

Jeg har lige fået regningen ind af døren fra TDC Netplus 12 mdr
og den siger 558,00 kr inc moms.

Dyrt eller billigt tja jeg er godt tilfreds da jeg som du ikke
vil frasige mig mine Mail adresser som jeg nu har brugt i årevis.

Internet og telefon har jeg fra anden udbyder.

/fb

Fra : Frank Damgaard

Dato : 10-12-09 12:04

skibber wrote:
> [...]
>
> Dyrt eller billigt tja jeg er godt tilfreds da jeg som du ikke
> vil frasige mig mine Mail adresser som jeg nu har brugt i årevis.

Det er vist også den eneste værdi der er, nemlig at beholde den gamle email.

Men det er også dyrt; jeg har endnu selv en TDC netplus, de har jo sat
prisen op i år og samtidig lukket web/homepage med 1 måneds varsel;
så på sigt bliver tdc adressen afviklet.

Fo et eget domæne koster 45kr/år, og et web/mailhotel fra 120kr/år
og så har man ikke begrænsning på 5-10 Mbyte postkasse og
andre mystiske ting som TDC har, samt man kan via dk-hostmaster
rimeligt nemt og hurtigt skifte mail/webhotel hvis den man har ikke du'r.

Fra : skibber

Dato : 11-12-09 11:10

On 10-12-2009 12:04:10, Frank Damgaard wrote:

> Det er vist også den eneste værdi der er, nemlig at beholde den gamle
> email.
Ja den eneste ene da jeg nu har anden udbyder og flere sites
med tilhørende mail kontoer.
/fb

Fra : Bæ9

Dato : 10-12-09 12:30

"skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil frasige mig mine Mail adresser som jeg nu har brugt i årevis.
>
> Internet og telefon har jeg fra anden udbyder.

tjae - prisen er jo som man tar det, men hvad med deres netbasis eller
nettid. Det er jo ikke til at finde ud af på deres hjemmeside hvad netbasis
eller nettid koster når man ikke vil ha dem som udbyder men som sagt gerne
vil have den adresse de jo faktisk er ejere af.

Benny

Fra : skibber

Dato : 11-12-09 11:08

On 10-12-2009 12:29:39, Bæ9 wrote:

> [...]
> netbasis eller nettid koster når man ikke vil ha dem som udbyder men som
> sagt gerne vil have den adresse de jo faktisk er ejere af.

Du har helt ret,der er ikke meget at hente på deres hjemmeside
der er kun den mulighed at ringe til dem og sige du kun vil fortsætte
med et abonnement hvor du kan beholde dine mail adresser
også selvom du ikke logger dig ind og ud som man skal ved deres Free Mail
konto

Det var måden jeg fik oprettet min konto dengang
og efter jeg dengang havde misted mine mailadresser hos dem
der går jo lang tid hvor det ikke var muligt at få dem tilbage
jo jeg blev klog af skade dengang.

Men ring til dem og snak med dem.

/fb

Fra : Bæ9

Dato : 11-12-09 11:52

> [...]
> og efter jeg dengang havde misted mine mailadresser hos dem
> der går jo lang tid hvor det ikke var muligt at få dem tilbage

det blir jo nok enden at ringe....

og så tænker man uvilkårligt:

...... til fort knox og telefonslusen med musikken og blive sendt rundt til
alle mulige tumbede studenter der kun kan svare med svar der står i
svar-manualen

suk - jaja - der er nok ingen vej udenom

Fra : skibber

Dato : 12-12-09 12:19

On 11-12-2009 11:51:47, Bæ9 wrote:

> [...]
> alle mulige tumbede studenter der kun kan svare med svar der står i
> svar-manualen
>

> suk - jaja - der er nok ingen vej udenom

Det er jul så op med humøret og på med vanten

/fb

Fra : Bæ9

Dato : 13-12-09 12:12

> Det er jul så op med humøret og på med vanten
>

> /fb

hehe - tak, men julen er jo allerede fyldt med uoverskuelige opgaver. Og at
kontakte TDC er i sandehd uoverskueligt

går det nok i januar

Fra : skibber

Dato : 14-12-09 10:36

On 13-12-2009 12:12:05, Bæ9 wrote:

> "skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i meddelelsen

> hehe - tak, men julen er jo allerede fyldt med uoverskuelige opgaver. Og
> at kontakte TDC er i sandehd uoverskueligt
>
> går det nok i januar

/fb

Fra : Thomas Corell

Dato : 14-12-09 10:42

skibber wrote:

[klip en masse quote's]

> /fb

110 linjer indlæg, og det var hvad det kunne blive til af kommentar ?

--
Don't waste space

Fra : skibber

Dato : 15-12-09 12:31

/

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 01:26

Bæ9 skrev:
> "skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i meddelelsen

> hehe - tak, men julen er jo allerede fyldt med uoverskuelige opgaver. Og at
> kontakte TDC er i sandehd uoverskueligt
>
> går det nok i januar

Ringede til dem forleden; kom igennem på 8 min.

Ang. dit spørgsmål:

Du kan oprette en gratis webmail hos TDC:

http://tdconline.dk/mail.php?f=1

Til dén kan du overføre din nuværende mailadresse.

En sådan webmail siges at holde ½ år uden forbrug (siger Kerim
Ellentoft); jeg har måske oprettet en 15 stykker i årenes løb; nogen er
blevet nedlagt af TDC og andre lever endnu.

Efter endnu ½ år opretter du en ny webmail og overflytter din
mailadresse til den og så fremdeles.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-12-09 07:53

?
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 09:36

Kerim Ellentoft har bragt dette til verden:

> ?

Som jeg husker det (men min hukommelse er ikke Verdens bedste )
foreslog du mig for mange år siden at oprette en sådan hvor du sagde at
de kunne holde ca. ½ år

Har prøvet at Google det men finder kun dette:

http://kortlink.dk/79gt

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-12-09 19:10

Bæ9 wrote:
> [...]
> hente mailen ned på pc'eren og gemme den der.
>
> Nogen der kender til hvordan man lige fikser den?

Få en kammerat der har TDC til at overtage dem.

De færreste bruger de 5 der har ret til.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-09 20:30

Frank Leegaard skriver:

> Få en kammerat der har TDC til at overtage dem.

Og så skal han læse din mail?

TDC tilbyder ikke 5 mailadresser, men 1 mailadreser og 4 yderligere
alias til den første.

Klaus

Fra : Bæ9

Dato : 13-12-09 21:40

> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

og så var problemet ikke at komme af med en adresse, men at beholde

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-12-09 00:21

Bæ9 wrote:
> [...]
> meddelelsen news:4B2540C9.3BAB7E34@du.kan.finde.den...

> og så var problemet ikke at komme af med en adresse, men at beholde

Nedlæg din - og opret den igen efter en tid. I din kammerats regi.

--
- Frank