Nyt lydkort og headset
Fra : Hagar

Dato : 30-11-09 19:03

Hej i gruppen

Jeg er ved at være træt af creative, og vil gerne se på andre muligheder.

Jeg spiller en del, men derfor vil jeg gerne have så meget lyd med som
muligt, så jeg kan høre hvor fra fjenden kommer.

Dem jeg har nu, er disse her
http://en.store.creative.com/products/product.aspx?catid=437&pid=17506 Lyden
er ok, men kvaliteten, den stinker, jeg har ikke haft dem så længe, men de
holdere der er til glideskinnerne, de knækker, og jeg har tapet dem sammen
nu, så det gider jeg ikke. Creative går også deres egne vejne når det gælder
drivere, og derfor er der flere der har problemer i Teamspeak, også jeg, og
det er jeg lige som blevet træt af.

Jeg er ude efter et lydkort og et headset, med mic. som er godt, både
kvaliteten og lyden, men det må ikke koste en jetjager. Skulle der være
nogen der har et par gode bud, så ville jeg da gerne se mere.

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-11-09 21:39

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> Hej i gruppen
>
> Jeg er ved at være træt af creative, og vil gerne se på andre muligheder.

Faldt lige over denne test.

De er kost spidsen af en jetjager, men ikke en hel.

Jeg kender desværre ikke ret meget til lydkort, der ikke står creative på.
Kan se at shg, har en del forskellige.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-11-09 21:41

Denne http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1900691.ece

Fra : Hagar

Dato : 01-12-09 17:39

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> Denne http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1900691.ece

Dem skal jeg da godt nok kigge lidt mere på, det lyder da til at være noget
der er værd at tage med i betragtning.
Takker

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 02-12-09 16:27

> [...]
> kvaliteten og lyden, men det må ikke koste en jetjager. Skulle der være
> nogen der har et par gode bud, så ville jeg da gerne se mere.

Brug onboard lydkortet!? De er i langt de fleste tilfælde faktisk ret gode
idag...

Selv har jeg også creative, dog er det disse:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=380709&q=&sp=

Jeg har før haft et par andre (billigere) logitech og creative headsets som
jeg ikke har været vældigt tilfredse med. Jeg synes de spiller rigtigt godt
og lyden er god, til gengæld kan de ikke spille voldsomt højt (ikke super
velegnede til LAN). Men jeg sidder ogs hjemme 99% af tiden og der har jeg
sgu ikke andet lydstøj end et par blæsere i computeren.

Jeg kan se de får lidt blandede anmeldelser på EDBpriser men jeg og 2 af
mine kammerater har dem og har været godt tilfreds - so far. Forstår ikke de
får lidt modvind hmm, folk kan åbenbart ikke finde ud af at indstille lyden
korrekt.

Jeg har typiskt med mine ældre headsets haft problemer med at ledningen har
knækket, det er endnu ikke sket på dette sæt - men det kommer nok... Det er
kun lykkedes for mig at knække armen på høretelefonen på et af de aller
aller tyndeste sæt, flere af mine kammerater har dog formået at ødelægge sæt
som jeg umiddelbart synes virker mere robuste end dette. Jeg har dog et par
gange sat mig på dette sæt men det hænger altså sammen endnu uden
synlige/mærkbare følger.

Brian

Fra : Dorph

Dato : 03-12-09 20:51

> [...]
> kvaliteten og lyden, men det må ikke koste en jetjager. Skulle der være
> nogen der har et par gode bud, så ville jeg da gerne se mere.

Vil du ha cremen og ikke tænker så meget på pris bør
du kigge på disse - har dem selv og er ovenud tilfreds.
http://www.webdanes.dk/shop/sennheiser-pc350-794p.html

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 05-12-09 03:19

>Dorph skrev i meddelelsen
>
> Vil du ha cremen og ikke tanker sa meget pa pris bor
> du kigge pa disse - har dem selv og er ovenud tilfreds.
> http://www.webdanes.dk/shop/sennheiser-pc350-794p.html

Hagar....

Sennheiser PC-350 ka jeg kraftig anbefale ,
det er det bedste Headset jeg har haft indtil videre .....

hhmmm - undskyld jeg sporger Hager , men hvorfor er du trat af Creative
??????

Mvh.

Lars

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 05-12-09 03:20

> [...]

Hagar....

Sennheiser PC-350 ka jeg kraftig anbefale ,
det er det bedste Headset jeg har haft indtil videre .....

hhmmm - undskyld jeg spørger Hager , men hvorfor er du træt af Creative
??????

Mvh.

Lars

Fra : Hagar

Dato : 05-12-09 16:31

> [...]
> det er det bedste Headset jeg har haft indtil videre .....
>
> hhmmm - undskyld jeg spørger Hager , men hvorfor er du træt af Creative

Fordi at dem og Teamspeak ikke er sarligt gode venner i mange tilfalde, vi
er nogle stykker i klanen der har problemer, og efter henvendelser til dem
begge, fik vi et noget underligt svar fra Creative. Sa er der ogsa det, at
jeg syntes kvaliteten pa de to sidste sat jeg har haft er noget rigtigt
bras. Det er skam ikke lyden der fejler, det er deres drivere og kvaliteten
jeg er godt trat af.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 08-12-09 08:40

> [...]
> jeg syntes kvaliteten pa de to sidste sat jeg har haft er noget rigtigt
> bras. Det er skam ikke lyden der fejler, det er deres drivere og

USB headsets? Ellers fatter jeg ikke hvorfor de skulle virke bedre med et
program end et andet! :)

Noget andet er så at jeg aldrig har kunnet se idéen i USB headsets... Der
har været lydkort som standard i samtlige stationære og bærbare computere
jeg har set siden før USB headsets plev opfundet!

Brian