Udskrive ip
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-11-09 17:58

I forbindelse med at skulle konvertere fra asp til php forsøger jeg at
udskrive bruger-IP.

Jeg har forsøgt med dette:

<?php
$ip = _SERVER['REMOTE_ADDR'];
echo "<p>Din aktuelle IP-adresse er: " & $ip & "</p>"
?>

men får fejl

syntax error, unexpected '['

i første kodelinje.

Kigger jeg i info.php for den aktuelle server, defineres brugers IP med
_SERVER["REMOTE_ADDR"], så hvad er fejlen?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-11-09 18:07

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev Sun, 29 Nov 2009
17:58:09 +0100

>Kigger jeg i info.php for den aktuelle server, defineres brugers IP med
>_SERVER["REMOTE_ADDR"], så hvad er fejlen?

Prøv med: $_SERVER["REMOTE_ADDR"]

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-11-09 18:50

Arne Feldborg wrote:
> [...]

<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
echo "<p>Din aktuelle IP-adresse er: " & $ip & "</p>"

Så får jeg ingen fejlmeddelelser - men heller ikke den forventede udskrift,
kun "4 ? ".

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 29-11-09 19:21

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> ?>
>
> Så får jeg ingen fejlmeddelelser - men heller ikke den forventede

Som Michael R er inde på, så får du det, du skriver, nemlig bittene i
dine tekster "and"'et sammen.

6 & 5 = 4

Du skal bruge "."
"<p>Din aktuelle IP-adresse er: " . $ip . "</p>"

Leif
--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-11-09 18:28

Erik Ginnerskov wrote:
> I forbindelse med at skulle konvertere fra asp til php forsøger jeg at
> udskrive bruger-IP.

Hvorfor? Hvad skal den oplysning bruges til ?

nysgerrig

--
Benny

Fra : Erik Hansen

Dato : 29-11-09 18:56

On Sun, 29 Nov 2009 17:58:09 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

> [...]
>
>Kigger jeg i info.php for den aktuelle server, defineres brugers IP med
>_SERVER["REMOTE_ADDR"], så hvad er fejlen?

Jeg bruger denne for at få brugerens ip.

$tcp_ip = getenv("REMOTE_ADDR");

--
....::Hilsen Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-11-09 19:03

On Sun, 29 Nov 2009 17:58:09 +0100
"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

> echo "<p>Din aktuelle IP-adresse er: " & $ip & "</p>"
> ?>
Jeg var ikke klar over, at man kunne anvende & som string concatenate i
PHP? Skal & ikke erstattes med .

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-11-09 19:14

Michael Rasmussen skrev:

> Jeg var ikke klar over, at man kunne anvende & som string concatenate i
> PHP? Skal & ikke erstattes med .

Jeg vil tro at det er en tanketorsk.
Så er der 2 fejl. punktum i stedet for "&" og $_SERVER["REMOTE_ADDR"] i
stedet for _SERVER["REMOTE_ADDR"].

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-11-09 00:52

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]

<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
echo "<p>Din aktuelle IP-adresse er: " . $ip . "</p>"

Så spiller det. Tak for hjælpen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk