Øv, mine planer er skudt i sænk..
Fra : Jens G

Dato : 26-11-09 17:33

Skal lige af med min irritation.

I forbindelse med at vores elforsyning skulle lægges i jorden her i
løbet af vinteren, fulgte også udsigten til at få DONG fibernet med.

Nu har vi YouSee med grundpakke, og 12/1Mb Internet, og Internettet
bruger vi så også til IP telefoni.

Min plan var så at få Internet via fiber, TV via egen antenne, og så
helt opsige YouSee.

Men sådan skulle det ikke gå:
TDC har købt DONG's fibernet og nedgravningen af elnet/fiber er
udskudt.

YouSee skal så i første omgang stå for markedsføring af fiberet, og så
vidt jeg kan forstå på
http://www.comon.dk/nyheder/YouSee-bliver-TDCs-fiberfront-1.247363.html
vil husstande der allerede er YouSee kunder slet ikke blive tilbudt
fiberforbindelse.
Dermed bliver der jo nok heller ikke lagt tomrør ind til vores
husstand, når DONG engang lægger elledningerne i jorden.

Godt nok surt at udviklingen og konkurrencen på det område blev
stoppet.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Jean

Dato : 26-11-09 19:25

Jens G:
> Godt nok surt at udviklingen og konkurrencen på det område blev
> stoppet.

Ja, men alle fiberselskaberne går ind i et marked, hvor de ingen knowhow
har... det skal ende galt. De skal købe sig til alt da de starter fra
scratch.

Jeg tror vi vil se de fleste fiberselskaber gå konkurs (som www.mvb.dk)
eller blive solgt som Dong er blevet det til TDC.

Mvh Jean.

Fra : *Sune*

Dato : 26-11-09 19:39

On Thu, 26 Nov 2009 19:25:21 +0100, "Jean" <ask@me> wrote:

>Ja, men alle fiberselskaberne går ind i et marked, hvor de ingen knowhow
>har... det skal ende galt.

Jeg tror at det er forretningsmodellen der er/var noget galt med.
Ikke den tekniske know-how.

Mvh
Sune

Fra : Jens Fallesen

Dato : 26-11-09 19:44

Jean wrote:

> Ja, men alle fiberselskaberne går ind i et marked, hvor de ingen knowhow
> har... det skal ende galt.

Der er da ellers flere af selskaberne, som det går udmærket for. Men dem
gider pressen jo ikke interessere sig for …

> Jeg tror vi vil se de fleste fiberselskaber gå konkurs (som www.mvb.dk)
> eller blive solgt som Dong er blevet det til TDC.

Det tror jeg så til gengæld ikke. Men det er nok meget sandsynligt, at
der vil ske yderligere konsolidering i branchen i form af frivillige
sammenlægninger af fiberselskaber.

--
Jens

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-11-09 20:28

Jens Fallesen wrote:

> Der er da ellers flere af selskaberne, som det går udmærket for. Men dem
> gider pressen jo ikke interessere sig for …

De får vel deres nyheder fra John Strand, som har bestemt at
fiberselskaberne er en kollektiv fiasko..

--
Jesper Lund

Fra : Brian Kals

Dato : 26-11-09 20:55

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Dermed bliver der jo nok heller ikke lagt tomrør ind til vores
> husstand, når DONG engang lægger elledningerne i jorden.

Nej, men køb noget rør selv og få lagt det ned på samme tid.
Så slipper du for endnu en opgravning, hvis de nu beslutter sig for at lægge
det ind.

Det er altid en god ide at have et tomrør ud til vejen.
Dit yousee kabel kan jo også gå i stykker.

Mvh
Brian.

Fra : Jens G

Dato : 26-11-09 21:28

On Thu, 26 Nov 2009 20:55:20 +0100, "Brian Kals"
<esa1@houge.spamfree.dk> wrote:

> [...]
>
>Nej, men køb noget rør selv og få lagt det ned på samme tid.
>Så slipper du for endnu en opgravning, hvis de nu beslutter sig for at lægge

Vi har en mast stående i baghaven, og kablet bliver skudt ind. Tror
ikke jeg selv får mulighed for at få noget skudt med.

>Det er altid en god ide at have et tomrør ud til vejen.
>Dit yousee kabel kan jo også gå i stykker.

Det kommer fra den anden side, og går til den anden ende af huset.

Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 29-11-09 20:00

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> helt opsige YouSee.
>
> Men sådan skulle det ikke gå:
> TDC har købt DONG's fibernet og nedgravningen af elnet/fiber er

Hvordan med ComX ? har læst at de muligvis også vil miste en ordentlig sjat
kunder ifbm sammenlægningen.

Fra : Jens G

Dato : 29-11-09 21:02

On Sun, 29 Nov 2009 19:59:53 +0100, "Lenny Abrahamsen" <lennyA@ank.dk>
wrote:

>Hvordan med ComX ? har læst at de muligvis også vil miste en ordentlig sjat
>kunder ifbm sammenlægningen.

I forbindelse med at TDC har købt DONG's fibernet?

Fra : Jens

Dato : 29-11-09 22:29

> I forbindelse med at TDC har købt DONG's fibernet?

ComX er ikke repræsenteret på DONG's fibernet jvf.
http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/tv_internet_telefoni/internet/Pages/internet.aspx

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-11-09 15:02

On 29 Nov., 22:28, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> ComX er ikke repræsenteret på DONG's fibernet jvf.http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/tv_internet_telefoni/interne...

Nej, men det var vist noget med at de skulle levere TV for Jaynet
igennem dong

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-11-09 23:53

On Sun, 29 Nov 2009 14:02:10 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Nej, men det var vist noget med at de skulle levere TV for Jaynet
> igennem dong

Bliver det da droppet nu?

-A
--