BF2 vil ikke starte med ny monitor
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-11-09 19:23

Hej,

Har lige skiftet min gode gamle CRT, der kørte 1280x1024 i desktop og enten det samme eller 1024x768 i BF2 ud med en LCD som nu
kører 1650x1050 på desktoppen. Når jeg prøver at starte BF2 kører den lidt på HD'en, skærmen bliver sort et par sek. og så vender
den tilbage til desktoppen uden fejlmeddelelse. Hvorfor mon det, og hvad gør jeg ved det?

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-11-09 19:38

"Frank K. Jensen" <frank1234-slet-dette-samt-tal@indbakke.com> skrev i en meddelelse news:4b0d75f2$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> den tilbage til desktoppen uden fejlmeddelelse. Hvorfor mon det, og hvad gør jeg ved det?

Og jeg har i øvrigt prøvet at sætte desktopopløsningen ned til 12080x1024, som den var før.

mvh Frank

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-11-09 21:19

Frank K. Jensen wrote:

> Og jeg har i øvrigt prøvet at sætte desktopopløsningen ned til 12080x1024, som den var før.
>
> mvh Frank

http://www.tweakguides.com/BF2_7.html

Video.con

VideoSettings.setResolution 1280x960@75Hz

This setting controls your current resolution in Battlefield 2. The
format is Width x Height@Refresh Rate. If you cannot start up BF2 and
change the resolution from within the game, try altering it here to help
you startup the game. In particular when you want to launch BF2 for the
first time and the game just crashes back to desktop (See
Troubleshooting Tips section), you can change the resolution from its
default of 800x600@60Hz to one your monitor supports. Note however that
certain resolutions are unsupported and entering them here will not work
- see the Command Line section further below.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-11-09 01:10

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:4b0d912b$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.tweakguides.com/BF2_7.html
>
> Video.con
>
> VideoSettings.setResolution 1280x960@75Hz

Mange tak, det hjalp. Kunne ikke huske at man kunne sætte frame raten inde i spillet. Den stod til 100Hz, og der kan min nye LCD
ikke helt følge med.

Kan det i øvrigt passe at HUD'en (map osv.) ikke beholder det rigtige aspect ratio, når man køre 16:10? Selve (3D) grafikken ser
umiddelbart ok ud.

mvh Frank

Fra : .:J:.

Dato : 18-01-10 23:30

"Frank K. Jensen" <frank1234-slet-dette-samt-tal@indbakke.com> skrev i
meddelelsen news:4b0f18d2$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Kan det i øvrigt passe at HUD'en (map osv.) ikke beholder det rigtige
> aspect ratio, når man køre 16:10? Selve (3D) grafikken ser umiddelbart ok

Er der så nogen der har løst udfordringen med at køre bf2 i win 7, for, selv
om jeg googler, virker det ikke på 64 bit.

jak

Fra : Mads

Dato : 19-01-10 20:15

On Mon, 18 Jan 2010 23:29:33 +0100, ".:J:."
<REMOOVETHISselskab@bigfoot.com> wrote:

>Er der så nogen der har løst udfordringen med at køre bf2 i win 7, for, selv
>om jeg googler, virker det ikke på 64 bit.
>
>jak

Hvad er problemet ?

Her virker BF2 fint med W7

Installation af patch 1.41 og 1.5 drillede lidt men
ikke mere end det kunne løses

mvh Mads