2 * slagsmål
Fra : Pwh

Dato : 25-11-09 11:48

Helt utroligt, 2 gange blev mine hunde overfaldet på vores morgentur idag.

Først var det Angel det gik ud over da vi mødte to Airdaile Terrier nede på Engen.
De fes begge hen til hende for at hilse troede jeg, næsten med det samme røg
tæven på Angel, som self gav igen med det samme.
Jeg ventede lige lidt før jeg blandede mig da Angel er ca dobbelt så tung
og ville kunne mose den uden probs.
Men tæven fik møvet sig op på nakken af Angel og hun kunne ikke lige
få den rystet af sig, så gav jeg den et los i brystet så det gav et hult drøn
Så kan det værer den fik poterne på nakken, ejeren sagde pænt tak til mig,
så hende skældte jeg ikke ud.

10 min efter da jeg sad og hang på en bænk kom en mand gående med en
Boxerhan, den gik hen til mig først og fik et klap på hovedet, så den virkede
fredelig nok på mig. Tyson gik hen og fik en klap af manden.
Da Boxeren og Tyson så skulle hilse på hinanden røg Boxeren straks i flæsket
på Tyson. Manden fik med det samme fat i halsbåndet på sin, sikkert meget
fornuftigt for Tyson havde med det samme overtaget og var Boxeren overlegen
størrelsesmæssigt, så den havde ellers fået bøllebank
Så var jeg blevet muggen og gav menden en skideballe som vaskede sig,
sagde til ham at agrassive hunde luftede man altså ikke løs på Engen,
dem måtte man sgu holde i snor oppe på stien eller hjemme i haven.
Han forsvarede sig ikke det mindste, men pakkede sig med det sammme

Jeg kommer næsten dagligt på Engen (et fritløbsområde) og har ikke oplevet den
slags i flere år, og så skal det ske to gange på samme tur, ikke vores dag idag

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-09 15:11

Pwh wrote:
> [...]
> Jeg kommer næsten dagligt på Engen (et fritløbsområde) og har ikke
> oplevet den slags i flere år, og så skal det ske to gange på samme

Hvordan kan i afklare hvem der starter slagsmålet?

--
- Frank

Fra : Pwh

Dato : 25-11-09 15:18

Frank Leegaard, skrev:

> Hvordan kan i afklare hvem der starter slagsmålet?

Sgu da ikke svært at se hvem der ryger på hvem først.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-09 23:58

Pwh wrote:

> Sgu da ikke svært at se hvem der ryger på hvem først.

og det er så synderen?

For jeg skrev jo hvem der startede.

--
- Frank

Fra : Pwh

Dato : 26-11-09 09:48

Frank Leegaard, skrev:

> og det er så synderen?
>
> For jeg skrev jo hvem der startede.

Går ud fra at du mener hvem der var årsagen.
Se det er jeg ikke god nok til hundesprog til at kunne afgører,
de andre hunde har logisk set følt sig provokeret af et eller andet.
Men for at det i min verden er acceptapelt at an hund ryger på en anden
skal der en meget grov provoktion til.
Feks er det ok for mig hvis en anden hanhund flere gange prøver at bedække
min Tyson at han så giver den en omgang.
Har man hunde der ikke finder sig i småprovokationer (hvis der var tale om det)
bør man lufte dem i snor, går de løs må de altså kunne finde sig i noget uden at
skulle starte et slagsmål. Sådan har jeg opdraget mine, og mener self også
det skal værer sådan, eller er der jo slagsmål ustanselig.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:11

Pwh wrote:

> [...]
> finde sig i noget uden at skulle starte et slagsmål. Sådan har jeg
> opdraget mine, og mener self også det skal værer sådan, eller er der jo

Jeg kan helt følge dig. Men jeg finder det svært helt at se hvad og hvem der
starter små stridigheder blandt dyr.

--
- Frank

Fra : Pwh

Dato : 26-11-09 18:29

Frank Leegaard, skrev:

> Jeg kan helt følge dig. Men jeg finder det svært helt at se hvad og
> hvem der starter små stridigheder blandt dyr.

Der skal man nok kende de implicerede hunde utroligt godt og
værer meget observant for at kunne sige det med sikkerhed
Jeg forholdt mig kun til hvem der "took first blood" i disse tilfælde,
at mine straks tog handsken op er ok med mig så længe jeg
med en skarp kommando kan stoppe dem igen.

/Jens (hvis hunde ikke har værer oppe og slås idag)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-11-09 12:10

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
> slags i flere år, og så skal det ske to gange på samme tur, ikke vores dag

Tja, hvordan er det jeg plejer at sige... Shit Happens. Somme tider går det
ud over andre, somme tider går det ud over mig... Hvad kan vi gøre ved det,
for at sige det mildt, ikker en skid... Bare nøjes med at konstatere, at
sådan er det.. Desværre bliver mange mennesker sure, og pludseligt tager det
ene ord det andet, og før man ved af det, så bliver de to i hvert fald IKKE
Forlovet.... Hvornår lærer folk, at små dagligdags episoder, skal klares med
en knusende ro.... Man hæver kun stemmen, hvis man vil give enten sin egen,
eller en anden hund, et verbalt møgfald.... Og selvfølgelig, skal man
undlade at blive sur, hvis en anden, giver ens egen hund et møgfald.... For
det er da kun gavnligt, at den fremmede sætter hunden på plads, hvis den
overskrider nogle grænser.... At stille sig til at råbe efter, eller endnu
værre, slå ud efter ejeren, gør kun sagen endnu værre. Dette gælder, uanset
om hunden er i snor, eller ej.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 26-11-09 12:41

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> sure, og pludseligt tager det ene ord det andet, og før man ved af
> det, så bliver de to i hvert fald IKKE Forlovet....

Er jeg bedøvende ligeglad med, folk med agrassive hunde foretrækker
jeg holder sig langt væk fra mig. Normalt er jeg ikke den der skælder ud.

> [...]
> at blive sur, hvis en anden, giver ens egen hund et møgfald.... For
> det er da kun gavnligt, at den fremmede sætter hunden på plads, hvis

Jeg foretrækker at opdrage mine hunde selv, skulle mine hunde
overskride andres grænser kan de bede mig om at få styr på dem.
Problemet med hende der havde Terrieren var at hun ikke kunne
kalde den til sig, så der var det op til mig at løse problemet.
Det jeg blev muggen over er at man slæber asociale hunde med
på et fritløbsområde, det synes jeg er forkert.

> At stille sig til at råbe efter,
> eller endnu værre, slå ud efter ejeren, gør kun sagen endnu værre. Dette gælder, uanset om hunden er i snor, eller ej.

Slå ud efter andre kunne aldrig falde mig ind, jeg skal sgu ikke i fængsel
Men den skideballe jeg gav vil nok gører at boxerejeren holder sig
langt væk fra mig i fremtiden, helt fint med mig.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-11-09 13:39

> [...]
>
> Men den skideballe jeg gav vil nok gører at boxerejeren holder sig
> langt væk fra mig i fremtiden, helt fint med mig.

Jamen skal en hund skældes ud, er det her og nu....
Ikke når først den er kommet tilbage...
Det er måske grunden til, at mange hunde IKKE kommer tilbage.
Skal hunden have et møgfald, skal det være i situationen...
Altså må man komme til hunden... IKKE OMVENDT.
For så er den jo ude af situationen, og verbale øretæver
vil være spild af god luft.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 26-11-09 14:06

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen skal en hund skældes ud, er det her og nu....
> Ikke når først den er kommet tilbage...

Helt enig.
Men ikke sikkert jeg er enig i at mine i en given situation fortjente en skideballe.
Derfor vil jeg foretrække at folk beder mig om at kalde min hund til mig
hvis de af en eller anden grund mener den er belastende.
Jeg kan ikke mindes at jeg har været ude for det
Gider heller ikke selv bruge tid/energi på at opdrage andres uvorne køtere,
derfor beder jeg folk om at kalde deres hund til sig hvis den er belastende
for mig eller mine hunde, det sker meget sjældent jeg gør det.

> Det er måske grunden til, at mange hunde IKKE kommer tilbage.

Det er fordi mange hunde ikke mestrer et indkald,
den skal komme uanset om der er lagt i kakkelovnen eller ej.
Ellers kan man ikke sige at man har kontrol over hunden,
og ergo må man ifølge loven så ikke lade den rende frit.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-11-09 11:14

> [...]
> Ellers kan man ikke sige at man har kontrol over hunden,
> og ergo må man ifølge loven så ikke lade den rende frit.

Nå ja, hvad pokker, Shit Happens... Så har hunden måske fået
et møgfald en anden havde fortjent.....
Hvis min ene kat har skidt i hjørnet, smider jeg dem begge ud,
efter at have konfronteret dem med fadæsen, og de så må de
lære at klare sig ude, i hvert fald den næste times tid, og så har
vi nok glemt det igen, alle tre.

Nå da da, så skal mine sgu i snor, jeg kan nemt tænke mig
til situationer, hvor de næppe kommer, selv om jeg kalder...
Der kan selvfølgelig være mange grunde.... De kan F.eks
næppe høre mig, for den larm de selv laver....
De stakkels små pindgrise, man må håbe de har en solid
hørelse.... Der er også et par hunde, som ikke er særligt
velkomne... Jeg har mine ideer om, hvorfor...
Men det er kun hundene, der ved, om jeg har ret.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 27-11-09 11:32

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, hvad pokker, Shit Happens... Så har hunden måske fået
> et møgfald en anden havde fortjent.....

Mine hunde skal ikke have ufortjente møgfald.
Giver yderst sjældent møgfald, så når det er skal det værer fortjent
da mine hunde bliver meget kede af at blive skældt ud af mig.
Ved ikke om det ville have en effekt hvis andre gjorde det,
vil sige de nok løber en risiko for at mine hunde svarer igen

> [...]
> efter at have konfronteret dem med fadæsen, og de så må de
> lære at klare sig ude, i hvert fald den næste times tid, og så har

Kunne jeg aldrig finde på, ved jeg ikke 100% hvem synderen er
straffer jeg ikke nogen, men siger shit happens

> Nå da da, så skal mine sgu i snor, jeg kan nemt tænke mig
> til situationer, hvor de næppe kommer, selv om jeg kalder...

Det ved du bedst selv

Ps
Det giver mere sammenhæng hvis du quoter fortløbende Benny.

/Jens

Fra : GSX 750

Dato : 04-12-09 02:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Kunne jeg aldrig finde på, ved jeg ikke 100% hvem synderen er
> straffer jeg ikke nogen, men siger shit happens

Det er jo den risiko man løber ved at skælde ud/ tage fat i fremmede hunde.
Tror nok jeg vil advare folk om at tage fat i Roxie, det koster minimum et
par fingre, hvis man er heldig. Hun har iøvrigt i hendes 6½ år gamle liv,
aldrig svigtet et indkald. Men hun har skræmt gadesælgere og andre skumle
typer og det er jo hendes ædle arbejde

Jeg har Rox i snor, når jeg spotter andre hunde, når jeg kan mærke at hun
kommer på dupperne, men slipper hende ved halsbånd, hvis en angribende hun
kommer for tæt på. Har set hende kaste rundt med rottweilerblandinger og
Shitbulls mange gange. Fik osse en dag optaget sådan en tur på mobilen, hvor
hun legede med sådan en bullblanding...Den kom godt nok på flyvetur, ja og
jeg må jo nok sige at Roxie var pilot på det projekt.

> Det ved du bedst selv
>
> Ps
> Det giver mere sammenhæng hvis du quoter fortløbende Benny.
>
> /Jens
OT
Hun løber stadig indimellem fra hendes livmoder, efter hun i sommers havde
livmoderbetændelse og med rimelig held, blev medicinsk behandlet at
dyrlægen. Det erheldigvis ikke grønt eller chokofarvet men helt klart og jeg
overvejer lige at bestille en penicillinkur til, inden jeg får dyrlægen til
at fjerne hendes livmoder :(
Mvh
Jarl