at slå et barn
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-11-09 16:06

for 2-3 år siden boede jeg sammen med en Thailandsk kvinde hun havde ( har
forhåbentligt endnu) en søn der den gang var 3-4 år nå hans mor var i den
anden ende af huset kunne ikke høre han sad og græd
- jeg gik så ind til ham og rakte hånden frem og han rakte så armene frem
som en der ville løftes op hvad jeg selvf så gjorde tænkte jeg ville bære
ham ud til hans mor eller vi kunne gå ind og se en film - nå
men da jeg så fik ham op så gik han ud af det blå amok og sparkede mig ( ved
et tilfælled ) i skridtet - pr instinkt uden at tænke over det lappede jeg
ham en flad - det var selvf noget forbandet lort - men snakkede så med en
pysolog om det og han sagde det var en helt almindelig impuls reaktion - at
slå igen når man bliver ramt ... nu er det efter hånden længe siden og vi er
gået hver til sit for længst -

men jeg kan stadigt ikke få begivenheden på plads i mit hoved - jeg kender
dansk lov på området , den findes ikke i Thailand - men det er egentligt
ikke væsentligt .

Men han var sgu en mærkelig dreng - han jagtede også min hund og når han så
havde fået hunden op i hjørne ja så bed den ham ikke voldsomt han fik et
mærke og det var det - i forbindelse med det sagde jeg til drengens mor at
hun måtte sgu holde styr på drengen fordi hunden SKULLE være der - de måtte
være der ... !

som jeg tænker tilbage så tror jeg egentligt benet lå begravet ved mor -
barn forholdet - at hans mor aldrig eller kun sjældent var åndeligt til
stede og han s hysteri var et udslag af reelt manglende kontakt

Mv.
BMM