problemer med disk - nok efter en automati~
Fra : Morten Graae

Dato : 19-11-09 10:33

Hej
jeg har en fedeora 9 server med 4 sata diske + cdrom drev.

fedora er Fedora (2.6.27.25-78.2.56.fc9.i686

sda har / + /boot + swap
sdb +sdc kører /home og kører i raid 1 /dev/md0
sdd indeholder 4 partitoner - med /billeder /video /storefiler /
drivers

pludselig hold disken op med at virke efter en genstart

nå pyt - jeg sætter en ny disk indlæser backpu og så burde det jo
virke igen
men af en eller anden grund så ville den ikke det, jeg kommer så til
at rode i fstab - hvilket resulterede i at serven ikke kunne starte
igen.

så startede jeg serveren om på min linux on a stick - og her kunne jeg
fint læse min /dev/sdd
jeg fik rettet min fstab - og nu kører serveren igen - dog uden min
sdd disk.

da jeg loggede ind på skrivebordet (hvilket jeg normalt aldrig gør -
skrev den noget med kerneloops - men ikke med hvad)

nogen der har nogle gåde råd hints - til at få min sdd til at virke
igen.

putter jeg en ekstra disk ind - får jeg den fint ind som sde

mvh

Morten Graae
Bjergsnæsskolen