Detleff 500 TK erfaringer + køleskab tænde~
Fra : hound

Dato : 07-11-09 01:54

Hej,

Vi har kig på sådan en fra 2001 med Advantage pakke.

Er der noget ved denne model/årg. man skal være særlig opmærksom på?

Den nuværende ejer har ikke brugt gas på køleskabet i dennes ejertid
(siden primo 2006). Og køleskabet vil p.t. ikke starte på gas (1) gas
tændes, 2) køletemp. helt op og 3) tændknap aktiveres kortvarrigt et
antal gange). Men det tænder ikke og vi kan derfor ikke se flamme i
det lille kontrolvindue inde i skabet.

Er dette en kendt/typisk fejl og hvad kunne det monstro løbe op i at
få repareret?

På forhånd tak!

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-11-09 12:21

"hound" <jesper.scheel.bech@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg kender jo ikke lige dét køleskab i den model men vores fungerer på dén
måde at der er en knap der skal holdes inde mens man trykker på tændknappen
et antal gange.
Desuden skal man vis den har været løbet tør for gas have en god portion
tålmodighed mens man venter på at gassen kommer frem til brænderen.
Jeg tvivler på at skabet fejler noget så svaret må blive nul kr i rep. Dog
kan det godt være at det ville være en god idé at få brønderen blæst ren med
noget trykluft.

Steen.

Fra : Gamle

Dato : 07-11-09 15:46

hound wrote:
snip

> [...]
> det lille kontrolvindue inde i skabet.
>
> Er dette en kendt/typisk fejl og hvad kunne det monstro løbe op i at

Er der måske en stophane til gas til køleskabet?
Sådan een var der i vores LMC.

Mvh.
Torben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-11-09 18:48

> [...]
> det lille kontrolvindue inde i skabet.
>
> Er dette en kendt/typisk fejl og hvad kunne det monstro løbe op i at

Mit gæt - en ny knikser - et par hundrede.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
http://album.boegh.net

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 08-11-09 17:23

"hound" <jesper.scheel.bech@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Køle temp. knappen skal holdes inde samtidigt at tændknap aktiveres (og et
stykke tid efter at flamme registreres).

Tænder det ikke derefter skal brænderen renses.

Jacob

Fra : hound

Dato : 08-11-09 11:07

Hvordan renser man brænderen - trykluft?

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 08-11-09 20:45

Hvordan renser man brænderen - trykluft?

Jeg sendte min CV til service. Der sad vist nok noget maling der var brændt
af i vejen.

Jacob

Fra : hound

Dato : 23-11-09 11:48

Det var netop det som skulle til - herefter tændte skabet som det
skulle!