Bremser på Sprite 400 årg. 1973
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-11-09 15:25

Hej,

Jeg har en Sprite 400 jeg skal til at lave bremser på. Deler den
bremsedele med noget andet der er til at komme til for penge, eller er
det bedre at smide kummefryseren i havnen?

Troels

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 02-11-09 16:12

"Troels [around 9000]" <denne@windows.computer.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Jeg har en Sprite 400 jeg skal til at lave bremser på. Deler den
> bremsedele med noget andet der er til at komme til for penge, eller er det
> bedre at smide kummefryseren i havnen?

Findes der ikke længere bremse og koblings firmaer der kan lægge ny
belægning på bakkerne?

Steen.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-11-09 17:13

> Findes der ikke længere bremse og koblings firmaer der kan lægge ny
> belægning på bakkerne?

Hvad så i fald der skal nye tromler på apparatet?

Har du et godt (og gerne billigt bud på en virksomhed i det
nordjyske, gerne omkring Aalborg, der kan klare opgaven?

Troels

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 02-11-09 17:59

> Hvad så i fald der skal nye tromler på apparatet?
>
> Har du et godt (og gerne billigt bud på en virksomhed i det
> nordjyske, gerne omkring Aalborg, der kan klare opgaven?

Det har jeg ikke. Det sidste jeg fik lavet af den slags var i Vejle. Om der
skal nye tromler på afhænger jo af de gamle tromlers stand.
En campingvogn slider jo normalt ikke voldsomt på bremserne så der er vel et
vist håb om at det kan spares.

Steen.

Fra : KHH

Dato : 02-11-09 19:04

"Troels [around 9000]" <denne@windows.computer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en Sprite 400 jeg skal til at lave bremser på. Deler den
> bremsedele med noget andet der er til at komme til for penge, eller er det

Køb bremseklodserne og skift dem selv.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-11-09 19:20

> Køb bremseklodserne og skift dem selv.

Det var jeg med på, det mekaniske arbejde er det mindste problem, mit
problem er tilgængeligheden af varerne - altså hvor køber man dem?

Troels

Fra : KHH

Dato : 03-11-09 00:36

Mon ikke forhandlerne har dem?

Fra : S.B.

Dato : 03-11-09 23:20

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke forhandlerne har dem?

Har de da sikkert, men de er for dyre der, siger han

Prøv at søge på bremseservice, ligger vist t i Brønderslev.
Pil bakkerne af, tag dem med ud til dem, evt sammen med tromlerne, og hør'
dem ad om de kan klare det.

her i Århus kan http://www.bremsegaarden.dk/ stort set løse alle problemer
mht til det, men lidt langt at køre for dig

Søren