Forvirret førstegangskøber
Fra : hound

Dato : 24-10-09 04:17

Hej,

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn som glæder os til at campere
næste år. Vi kigger på brugte vogne men har svært ved at finde noget
som matcher ønskerne helt, eller også er vognen væk når vi har fundet
ud af hvad den egentlig kan. Så vi skal nok være lidt skarpere på hvad
vi kigger efter..

Vores Octavia 1.9TDI kan trække 1400 kg men vi tænker på noget på max.
1200-1300 kg med en længde på 4½-5 meter max.

Indretningsmæssigt ønsker vi os:
- en rundsiddegruppe ved indgangen som kan konverteres til børneseng.
- I midten af vognen køkken og toilet med udvendig tømning. Varmt vand
er ikke nødvendigt at vi ikke vil bade i vognen.
- I den fjerne ende af vognen en rundsiddegruppe/dobbeltseng til de
voksne. Det skal helst være noget som passer til 2 stk.
standardmadrasser (ex. 70x200 cm) så vi ikke er tvungte til at købe
dyre originale madresser.

Vognen skal helst ikke være ældre en '90 og under 40.000 kr. for et
velholdt eksemplar med gas/fugttest og inkl. fortelt og gerne
slingrekobling.

Men - hvilke mærke/modeller/årgange passer på vore ønsker?

På forhånd mange tak for hjæpen!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-09 21:45

"hound" <jesper.scheel.bech@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

===

Jeg ville gå efter en seng i den ene ende. Det er træls at skulle rede seng
hver eneste aften, og underlaget er alt andet lige bedre i en seng end i en
gruppe omdannet til seng.

Wilk 500 kunne være et bud. Har haft en, udemærket vogn, og koster under 40
for en fra halvfemserne.

Fortelt følger med den brugte vogn. Ellers finder du en anden vogn - der er
nok af dem.

--
Per

Fra : S.B.

Dato : 25-10-09 16:23

"hound" <jesper.scheel.bech@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Sådan en havde vi også først, men det blev ændret ved nr. 2 vogn
Man opholder sig faktisk ikke ret meget i vognen, men primært i forteltet,
så ud fra det valgte vi anden gang en med køjer på tværs i den ene ende, og
fast dobbeltseng i den anden, og rundsiddegruppe i midten.

En rundsiddegruppe der bliver lavet om til seng har dårlig sovekomfort,
synes vi, og gad heller ikke altid at skulle slå den op og ned hver dag,
nemmere at rede en seng og mere behageligt med en god springmadras.
Og laver man en siddegruppe om til permanent dobbeltseng, har man ikke nemt
ved at komme i de magasiner der er under den

Alt efter hvor du bor, skulle du måske kigge efter en i Tyskland, er vel
mellem 20 og 40% billigere, og en der har haft plader på der nede, kræver
kun en vejning og et syn før den kan komme på DK plader

Søren

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-10-09 17:06

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

[snip]
> [...]
> så ud fra det valgte vi anden gang en med køjer på tværs i den ene ende,
> og fast dobbeltseng i den anden, og rundsiddegruppe i midten.

Undskyld jeg sådan blander mig, men hvilken vogn er det i har valgt ? - Vi
er 2 Voksne og 3Børn og jeg er ved at overtale Fruen i Huset til at vi skal
anskaffe os en CV, hun er ikke helt afvisende, men det er en betingelse at
der ikke skal redes op/ned hver morgen og aften og at der er en siddegruppe
mad plads til os alle 5.
--
Brian Sørup

Fra : S.B.

Dato : 28-10-09 23:47

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal anskaffe os en CV, hun er ikke helt afvisende, men det er en
> betingelse at der ikke skal redes op/ned hver morgen og aften og at der er

Der kan den vi har ikke være med, der er kun 2 køjer i bag, ikke helt nok.
Der findes dog de vogne der har 3 køjer over hinanden, kan ikke lige huske
hvilke, men man ser dem da rimelig tit

Vi bruger stort set ikke siddegruppen inde i vognen, gør man forteltet
fornuftig tæt mod vognen, køber en god gasovn til at varme det op, kan man
snildt når der er 8 - 10 grader udenfor holde varmen der, og er jo langt
mere plads end inde i vognen, og langt mere hyggeligt at sidde og kigge ud
på dem der traver forbi

Den vi har er en wilk S3 KM

http://www.wilk.dk/cgi-files/mdmgfx/file-61-57894-24782.jpg

Fint til vores behov, gider ikke slæbe på en 6 m. lang ting, når behovet for
den størrelse ikke er der.

Søren

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-10-09 00:09

> [...]
> mere plads end inde i vognen, og langt mere hyggeligt at sidde og kigge ud

Vores børn er ikke så store endnu, så de kan sagtens ligge 2 i en køje - vi
vil ikke komme til at bruge forteltet ret meget da vi for det meste skal
bruge vognen til USA-biltræf og lign.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Polo

Dato : 29-10-09 08:14

Hvis der kan sove 2 børn i én køje, vil jeg anbefale en Knaus Südwind
500/550 FSK.

- dobbeltseng
- 2 endekøjer (kan måske fåes med 3)
- midterrundsiddegruppe hvor der kan sidde 5....

Lars

Fra : Gunnar007

Dato : 29-10-09 15:34

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> - dobbeltseng
> - 2 endekøjer (kan måske fåes med 3)
> - midterrundsiddegruppe hvor der kan sidde 5....

Sådan en har vi.. Virker fint, og fåes ganske korrekt med 3 køjer..

Hilsen G

Fra : hound

Dato : 07-11-09 01:46

On 29 Okt., 15:33, "Gunnar007" <0...@teamsos.dk> wrote:

> Sådan en har vi.. Virker fint, og fåes ganske korrekt med 3 køjer..
>
> Hilsen G

Tak til alle for råd og vejledning! Vi bestemte os for en Detleff
Camper 500 TK som har 2 køjer ved indgangen, brugbar midtergruppe og
fast tværstillet dobbeltseng i den anden ende. Der skulle være plads
til hele familien de næste mange år og med midtergruppen øger vi
brugbarheden i ydersæsonen, samt på de korte ture hvor man måske ikke
gider sætte teltet op.

Fra : S.B.

Dato : 07-11-09 12:34

[...]

Lyder som et godt valg, tror ikke i kommer til at fortryde det

Søren