Omkostninger ved autocamper
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-09 21:57

Hej
Mine kone taler meget for, at vi skal købe os en autocamper. Jeg har været
ved at kikke på sådan en svend, og det som overrasker mig mest er den
forholdsvis høje vægtafgift på 12-15000 kr/årligt. I gamle dage talte man
nogle gange om at aflevere pladerne til forsikringen i vinterperioden, så
kunne man spare vægtafgift og del af forsikringepræmie.

Hvordan er reglerne idag?

Er vægtafgiften lavere på nyere autocampere som er indrigistreret efter
1998?

Hvordan er omkostningerne hvis man køber en i tyskland, og kører ud derfra?
Hilsen
Karsten

Fra : Verner

Dato : 23-10-09 23:12

On Thu, 22 Oct 2009 22:57:19 +0200, "Karsten Skov"
<kskov(til)post.tele.dk> wrote:

>Hvordan er omkostningerne hvis man køber en i tyskland, og kører ud derfra?

Hej Karsten,

vægtafgiften på vores tyskregistrerede autocamper ligger på omkring
kr. 1.800,- årligt.

Der er mange penge at spare på både køb af vognen, og efterfølgende
vægtafgift.

Du må dog ikke benytte vognen i Danmark, dog er transitkørsel gennem
Danmark tilladt hvis man indhenter forudgående tilladelse hos SKAT.