Altea 432 PX erfaringer?
Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 15-10-09 17:25

Hej i gruppen

Vi overvejer at købe ovennævnte Adria årgang 2006. Er der nogle her, der har
erfaringer med denne vogn. Noget vi skal være særligt opmærksomme på?

Mvh Ebbe

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-10-09 07:47

"Ebbe Rasmussen" <harmoni@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har erfaringer med denne vogn. Noget vi skal være særligt opmærksomme på?

Dejlig vogn - vi har 14 dages "erfaring" med en lejet vogn
God indretning til os - 2 voksne og et barn. God plads, masser af skabe og
magasiner. God seng - men vær opmærksom hvor lang seng der bliver ud af
siddegruppen - kan ikke huske om der bliver fuld voksen-længde i den model.
Men siddegruppen kan blive til fuld bredde dobbeltseng.
Vi syntes så at der var lidt for meget sommerhus over den model (vi har
sommerhus i forvejen) og endte i en 430PH'er - og senere i en klapvogn
Altea-serien virker fornuftigt bygget og ser ud til at holde godt, når man
ser på brugte vogne - og vi syntes faktisk at det er den hyggeligeste af
Adria's serier. Der er (for) meget pjattet pynt i de andre serier - f.eks.
buede hjørnehynder i siddegruppen på......ja - den tilsvarende model i
dyrere serie - kan ikke lige huske navnet. Men når man som vi har brug for
at redde op i siddegruppen hver dag er de buede hjørnehynder umulige at
anbringe i vognen for natten - og at skulle smide dem ud i fortelt eller bil
hver aften virker lidt åndet.
Eneste svaghed, jeg ser ved denne model, er vægten; svjh har 2006'eren
stadig kun en lasteevne på 175 kg (totalvægt minus egenvægt). Gasflaske,
ledning, havemøbler, potter og pander, kopper og tallerkener, bestik, vand
og alle de der småting, man har med, tager meget hurtigt de første 50 kg -
mindst ! Et let rejsefortelt koster 25 kg af vægten - en posemarkise 8-10 kg
(uden sidestykker) - et solsejl 4-5 kg.
Og så kommer den personlige bagage oveni - i skal nok ikke regne med at
besøge en grænseshop og lige fylde campingvognen op på vej hjem
Men vil i f.eks. helst køre meget og hellere have et solsejl eller en
posemarkise end fortelt er der rimelig frivægt - men det ville være rart for
jer at få en frisk veje-seddel på vognen inden handelen. Overholder den ikke
sin egenvægt kan det hurtigt blive meget knebent med frivægt til bagage - og
selv blandt fabriksnye vogne af forskellige modeller og mærker har
brillieret ved at være op til meget tungere end fabrikken angiver !
Skulle vi selv til at købe almindelig campingvogn igen kunne vi meget let
falde for denne model - igen

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller