Zibro ovn slår fra
Fra : Jens

Dato : 06-10-09 13:41

Hej

Jeg har en lille Zibro ovn i mit fortelt (TC157 tror jeg nok den hedder).

Der har, siden den var ny sidste år, en uvane med efter at have kørt et kort
stykke tid at sige "E-7" hvilket betyder "Rum-temperatur for høj". Da der
kun er 18 grader og jeg har sat den til 20 så synes jeg det er lidt tidligt
den melder pas. Efter at have tændt den igen brænder den lystigt resten af
dagen/aftenen uden protester og holder de 20-21 grader fint og flot.

Jeg tør ikke sende den til reparation hos Jem og Fix, for så bliver den vel
enten væk eller også virker den slet ikke når den kommer retur.

Er der nogen der har ligende problemer og som evt. har fundet årsagen?

/jens

Fra : Johnny

Dato : 06-10-09 19:30

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flot.
>
> Er der nogen der har ligende problemer og som evt. har fundet årsagen?

Hej

Jeg har også haft problemet, ligeså et familiemedlem.

Vi er kommet frem til, at fejlen kommer når den kører på andet petroleum end
Zibro´s eget.
Når vi kører originalt kommer fejlen aldrig.

Mvh
Johnny

Fra : Jens

Dato : 06-10-09 20:42

"Johnny" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end Zibro´s eget.
> Når vi kører originalt kommer fejlen aldrig.

Jamen det har jeg da ikke råd til. Den brænder ellers fint på Onkel Haralds
Heat Max olie til 268 kr for 20 liter - så hvis det "kun" er derfor så lever
jeg med den fejl!

/jens

Fra : SHA

Dato : 15-10-09 01:41

Fejlen opstår hvis temp omkring ovnen er for høj.
Kan f.eks opstå hvis den står for tæt på vogn/teltside.

Har selv haft problemet sidste vinter, men det forsvandt da den blev
flyttet lidt