Lys i gaskasse
Fra : Jørgen L.

Dato : 06-10-09 08:58

Jeg har længe været iriteret over at der ikke var lys i gaskassen.
I kan læse her , http://www.lmc-klub.dk/teknik/teknik4.html , hvad jeg har
gjort.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : KHH

Dato : 06-10-09 10:52

Jeg har anskaffet mig en lommelygte, og ganske rigtig gættet en ledlys
lommelygte.

De gange jeg skal kigge i gaskassen når det er mørkt, bliver da ganske
bekosteligt med indlagt lys.

Men kender godt irritationsmomentet i andre sammenhænge, og uanset økonomisk
fråds skal det bare laves om.

Fra : Jørgen L.

Dato : 06-10-09 11:41

"KHH" <karlheinzhansen@webnetmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bekosteligt med indlagt lys.
>
> Men kender godt irritationsmomentet i andre sammenhænge, og uanset

Nu syntes jeg selv at 3 * 45 kr + 2 *49 kr + klips for 30 kr. ialt 263 kr
ikke er dyrt for denne løsning.

Specielt ikke hvis jeg samtidig skal stå og holde en lygte mens jeg leder
efter et eller andet.
men ok sådan er vi jo forskelige.

Fra : Thore

Dato : 06-10-09 12:59

On Tue, 6 Oct 2009 09:57:38 +0200, Jørgen L. <Noemail@noemail.invalid>
wrote:

>Jeg har længe været iriteret over at der ikke var lys i gaskassen.
>I kan læse her , http://www.lmc-klub.dk/teknik/teknik4.html , hvad jeg har
>gjort.

Flot, men meget arbejde...:)

Jeg købte to LED-lamper med indbygget bevægelsessensor i Aldi til 100,-
+ batterier forleden. De kører på AA-batterier. En monteret i hver side
af gaskassen. Giver rigeligt lys til - som jeg var ude for lørdag sent
aften - flytte gas-regulatoren over på den anden flaske.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Jens

Dato : 06-10-09 13:36

"Thore" <dinotec@mail.invalid> wrote in message

> [...]
> Venlig hilsen / Best regards
> Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
> (Erstat evt .INVALID med .DK for direkte mail)

.... og så er det vist endog forbudt at have fast installeret "strøm" i
gaskassen - ved nogen om det passer?

/jens

Fra : Jørgen L.

Dato : 06-10-09 13:50

> ... og så er det vist endog forbudt at have fast installeret "strøm" i
> gaskassen - ved nogen om det passer?
>
> /jens

Hej Jens.

Det kommer an på hvad du mener med fast strøm.
Men du må ikke have afbrydere af mekanisk karakter, eks. som dem der på et
af mine billeder, eller eks. ringe tryk, stikkontakter, 12V udtag osv.

Du må gerne eks. have som jeg har gjort ført ledning ud med strøm hvor
afbryderen sider inde i vognen.

Problemmer med kontakter og relæer af mekanisk, er at de trækker en lille
lysbuer (mini lyn) når de trækkes og igen når de slippes, og er der
gasforekomster, er sådan en lysbue ikke så god og have.

Men i rigtig mange cver er der strøm i gaskassen til eks positionslysene og
evt andre ting men afbryder er der ingen af.
i eks. Kabe er sådan et lysreb standart i gaskassen.