Teltcamping ok, men hvad koster det??
Fra : Jakob Munck

Dato : 04-10-09 08:06

Jeg er så blevet overbevist om, at det stadig kan lade sig gøre at ligge i
telt på en dansk campingplads. Men hvad koster det?

Jeg ser f.eks. på Århus Camping og kan ingen sted læse prisen på hvad det
vil koste, hvis jeg ankommer med mit 2-personers telt og vil bo der i en
periode (f.eks. en uge).

http://www.aarhuscamping.dk/PageDK.asp?DokID=16

Vejledning efterlyses, hvor skal jeg søge efter prisen for at bo i telt på
denne plads?

v.h.
Jakob

Fra : Jens Olsen

Dato : 04-10-09 09:00

On Sun, 4 Oct 2009 09:05:37 +0200, "Jakob Munck"
<jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.aarhuscamping.dk/PageDK.asp?DokID=16
>
>Vejledning efterlyses, hvor skal jeg søge efter prisen for at bo i telt på

Man betaler pr. person og sommetider et pladsgebyr. Man betaler ikke
for et telt - kun et eventuelt pladsgebyr.

For overnatning i et telt betales på den pågældende plads:

En person 77,- + en plads 20,- = 97,-

To personer 154,- + en plads 20,- = 174,-

Tre personer 231,- + en plads 20,- = 251,-

osv.

Jeg er ikke helt klar over om man behøver at betale pladsgebyr hvis
der er en decideret teltafdeling på pladsen. Den afdeling har jeg ikke
brugt siden jeg i mine yngre dage var på cykelferie. Da betalte jeg
kun for min egen person. I dag fylder jeg lidt mere med bil, cykel og
telt og holder så på de samme pladser/båse som campingvognene og må så
også betale eventuelt pladsgebyr og for øvrigt også for strøm,
internetadgang mm. hvis jeg ønsker at købe det.

Jens

Fra : Gunnar007

Dato : 04-10-09 09:03

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vil koste, hvis jeg ankommer med mit 2-personers telt og vil bo der i en

Øhh. Der er jo ingen forskel om du ligger på en plads med telt eller
campingvogn.. Du ligger på en plads.

Derfor finder du prisen fra dit link på flg. måde.

1. pladsgebyr
2. antal voksne x med prisen fra hjemmesiden
3. antal børn x med prisen fra hjemmesiden
4. Skal du bruge strøm i dit telt koster det x kr pr. kw.

Hilsen G

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 04-10-09 09:51

Gunnar007 wrote:
> [...]
> 2. antal voksne x med prisen fra hjemmesiden
> 3. antal børn x med prisen fra hjemmesiden
> 4. Skal du bruge strøm i dit telt koster det x kr pr. kw.

Og nogle steder er der også et miljø gebyr, og kommer man sydpå er der også
tit både kurgebyrer og "turistgebyrer", opfindsomheden er stor. På de fleste
pladsers hjemmesider, er der en fane der hedder priser, hvoraf det fremgår
hvad ophold på pladsen koster. Desværre ikke altid lige gennemskueligt. Jeg
har ikke været ude for det, men der er sikkert nogle pladser, hvor man kan
ligge billigere på deciderede teltpladser; men så er der ingen mulighed for
eltilslutning hvis du ønsker det. Camping er ikke billigt længere.

Hvis du læser siden fra Århus Camping står der bl.a. "Desuden er der mange
gode pladser rundt om pladsens lille sø og på pladsens bilfrie teltplads."
Så der er ingen tvivl om at man kan ligge med telt her, men prisen er
tilsyneladende den samme.

Mvh Ebbe

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-10-09 11:58

> Og nogle steder er der også et miljø gebyr, og kommer man sydpå er der
> også tit både kurgebyrer og "turistgebyrer", opfindsomheden er stor.

Men selvom opfindsomheden er stor så er det markant billigere at campere
sydpå end i lille Dannevang...

Det er ufatteligt så dyrt det efterhånden er i DK - og så lækker er
landet altså heller ikke.. kæft noget kedelig natur vi har over det
meste :-/

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-10-09 14:59

> Det kommer så sandelig an på, hvor man camperer.

Jeg har Frankrig i tankerne. Det var "svært" at finde en plads der
kostede mere end 220,- pr nat alt inkl.

> Og så synes jeg da vi har en masse dejlig natur her i DK, men det sete
> afhænger jo af øjnene der ser.

Det har du nok ret i - mine øjne ser en masse kedelig, gråt og vådt
natur

Ja jeg burde nok bo sydpå året rundt istedet for

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-10-09 15:37

> Jeg ved naturligvis ikke, hvilken natur du bedst kan lide,

Storslået og flot. Så jeg føler mig som "den lille".

> Men at sige, at naturen er kedelig, fortæller næsten mere om dig end
> naturen.

Umiddelbart ser jeg ingen grund til at blive personlig, men den retning
kan vi da godt tage for min skyld hvis du ønsker det...

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-10-09 17:05

> Hvis ellers du bor i den "rigtige" side af landet, så er Sverige absolut
> også en mulighed.

Jeg bor øst for, men det skal ikke afholde os - Brobizz'en skal vel
bruges?

Jeg ville rigtig gerne til Sverige - eller Norge for den sags skyld.

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-10-09 17:12

> Jeg bor øst for, men det skal ikke afholde os - Brobizz'en skal vel
> bruges?

Vest for pokker... VEST!

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-10-09 21:43

Den Mon, 05 Oct 2009 20:54:28 +0200 skrev Per Olsen:

> Så er det jo bare med at komme afsted. Vær opmærksom på at det er lidt
> køligt om natten i øjeblikket

Så får vi også brugt lidt gas i år

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-09 22:21

> Dejligt land, flinke mennesker der ikke har solgt sig selv til turismen

Helt enig - jeg glæder mig hvert år til den årlige Frankrigtur.

Flot land, lækker mad, høflighed uden grænser og så virker det generelt
billigt dernede, især deres supermarkeder.

MEN.. førstehåndsindtrykket af den franske kultur kan godt være sådan
lidt hoven og snobbet.. men giv dem en chance.. det er sleeet ikke sådan.

Jeg har aldrig været i Italien så ved ikke hvordan det er der.

--
Martin