Camperer man ikke i telt mere??
Fra : Jakob Munck

Dato : 03-10-09 13:53

Da jeg var barn i 60-erne camperede hele vores familie i telt flere steder i
Europa. Nu har jeg forsøgt at tjekke forskellige danske campingpladser, og
så vidt jeg kan se, henvender de sig udelukkende til folk, som vil leje
hytter eller har autocampere (campingvogne) med. Det undrer mig meget. Se
f.eks. her:

http://www.camping.dk/1camping/script/80cpz.asp?plnr=18200

Er der noget jeg har misforstået, eller er den gamle slags camping i telt
helt uddødt? Hvis det eksisterer, hvor finder man så en liste over de
campingpladser, hvor man kan medbringe sit eget telt og bo i det?

v.h.
Jakob

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-10-09 14:02

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> helt uddødt? Hvis det eksisterer, hvor finder man så en liste over de
> campingpladser, hvor man kan medbringe sit eget telt og bo i det?

Jeg har endnu til gode at se en campingplads der ikke har teltpladser.......
--
Brian Sørup

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-10-09 14:46

> Jeg har endnu til gode at se en campingplads der ikke har
> teltpladser.......

Også her.. om du/man sætter et telt op eller en CV er de lodret ligeglade
med, bare du betaler for pladsen og det antal personer

Flere steder har de "rigtige" teltpladser, flere uden strøm men ellers
lidt mindre end normalt.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 03-10-09 14:48

Jakob Munck wrote:
> [...]
> telt helt uddødt? Hvis det eksisterer, hvor finder man så en liste
> over de campingpladser, hvor man kan medbringe sit eget telt og bo i

Hej Jacob
Der må være noget du har misforstået. Jeg vil endog påstå, at teltcamping er
ved at blive moderne igen. På ovenstående link omtales også "Sektion for
lette campister" = telt. Hvis det drejer sig om udlejning af telte på
campingpladser, har du nok ret i, at det ikke kan findes i DK, men kommer du
længere sydpå er der masser af pladser hvor man udlejer telte. På
campingmesserne bliver de udstillede telte også flere og større, det er vel
et bevis på at der er et marked for teltcamping. Det nærmeste du kommer leje
af telt her hjemme, er nok at leje en teltvogn, som nogle campingpladser
tilbyder.

Mvh Ebbe

Fra : Jakob Munck

Dato : 03-10-09 17:07

Ok, jeg er jeg glad igen. Heldigvis havde jeg misforstået situationen, for
jeg kunne godt tænke mig at campere lidt igen i telt. Så herligt, at det
stadig kan lade sig gøre.

Tak for svarene.

v.h.
Jakob

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-10-09 17:29

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> writes:

> Er der noget jeg har misforstået, eller er den gamle slags camping i
> telt helt uddødt?

Tilbage i 2003 var vi i Schweiz en sommer og overnattede på en
campingplads ved Brig (Briegerbad Camping) med vores lille igloo-telt.
Det er vist mest fastliggere der, så de gloede godt nok en hel del, da
vi kom med vores lillebitte telt og satte os med vores trangia udenfor
og lavede mad. Men de hilste alle sammen pænt. :)

I øvrigt kan området nord for Brig (Belalp) mere end varmt anbefales.
Men lad campingvognen stå i Brig - jeg turde i hvert fald ikke køre op
til bjergbanen med den!

Mvh Trine

--
Stor og hyggelig butik med mange spændende ting
- havefigurer og fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde.

Fra : Eva Jørgensen

Dato : 03-10-09 23:48

> [...]
> helt uddødt? Hvis det eksisterer, hvor finder man så en liste over de
> campingpladser, hvor man kan medbringe sit eget telt og bo i det?

Jeg har de sidste par og 20 år (med få somre undtaget) været afsted i telt
hvert år her i landet og har ikke endnu følt mig som outsider nogen steder
fordi jeg kom med telt.
Er faktisk ikke stødt på steder endnu hvor man ikke kunne komme med telt.
Ikke forstået på den måde at det ikke findes, for det aner jeg faktisk ikke,
men en campingplads uden telte...Lyder helt forkert i mine ører (ja undskyld
hvis jeg støder nogen, men det er bare min mening).
Så du kan rolig finde campinggrejet og teltet frem (når den tid kommer).
God fornøjelse.

Hilsen Eva

Fra : S.B.

Dato : 04-10-09 05:24

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt uddødt? Hvis det eksisterer, hvor finder man så en liste over de
> campingpladser, hvor man kan medbringe sit eget telt og bo i det?

Campere også en 3 uger om året i telt, og lige så meget i CV.
Så står med en fod i hver "lejr"

Søren