Gulv i fortelt
Fra : Jens

Dato : 29-09-09 13:19

Hej

Jeg pønser på at lave et gulv i forteltet. Jeg vil lave et gitter af lægter
og der på lægge 16 mm douglassplader.

Jeg er lidt usikker på den bedste opbygning.

Skal jeg have en pressening under lægter og gulv eller oven på og skal den
indvendig græskant lægges under eller oven på gulvet? (Tæppet skal øverst -
det ved jeg )

Jeg vil sørge for at der er en lægte hele vejen rundt i kanten så der kan
ikke blæse luft ind under gulvet.

Mvh
Jens

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 30-09-09 08:15

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> øverst - det ved jeg )
>
> Jeg vil sørge for at der er en lægte hele vejen rundt i kanten så der kan

Det er vigtigt at der er ventilation ind under gulvet, da jorden afgiver
meget fugt
Men desværre kan du risikere at der kommer mus ind under, og at de bider hul
i din græskant, så hvis græskanten kan komme op oven på gylvet, er det en
fordel. Vi havde presenningen oven på træpladerne og så gulvtæppe. Selv i
oktober kunne vi gå på det i strømpesokker.

Prøv at se dette gulv, som vi havde liggende i 3 år, uden at det blev taget
op om vinteren. Det kunne man godt den gang.
Jeg gav dog gulvet en gang træbeskyttelse hvert efterår, når teltet var
taget med.
http://www.campingferie.dk/h17_fortelte/s/fastgulv_i_fortelt.asp

Faktisk lever pladerne endnu som byggepladsplader og når jeg skal gå på mit
carporttag.

Vi prøvede også dette gulv et år, hvor vi lagde presenning under gulvet.
http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/fastligger_gulviforteltet.asp
Det var helt klart egnet, men ikke så "lunt" som trægulvet.
Til gengæld er det meget nemt at ligge og mere omgængeligt.
Og i dag kan du jo også få Isabella Comfort Carpet, der er dejlig lunt at gå
på.

Med campinghilsen

Jens-Peder Rasmussen
jpr@campingferie.dk