Land/grund leje?
Fra : SnipSnapSnude

Dato : 13-09-09 21:12

Er der et marked for udlejning af grunde som ligger tæt ved vandet og i
attraktive byer? Jeg har en bar sommerhusbyggegrund i Marielyst med
havudsigt på 2000kvm.
Findes der netsteder hvor man finder hindanden lejer/udlejer imellem?
også gerne netsteder i Tyskland, Holland, Frankrig, Italien osv. for
udlejning til sommerturister.
Er der egentligt nogen vil leje en grund til sin campingvogn hvor der end
ikke er el?

Fra : Sten Bo

Dato : 14-09-09 08:34

"SnipSnapSnude" <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> udlejning til sommerturister.
> Er der egentligt nogen vil leje en grund til sin campingvogn hvor der end

Prøv at vende sagen med campingrådet.

Man er med garanti og i samarbejde med told & skat stærkt interesseret. Og
er forlængst gået i gang med at spore dig.

Der er efter sigende faldet domme og bøder.
http://www.campingraadet.dk/module.php?mod=newsmailer&mode=archive&id=9

Fra : Sten Bo

Dato : 14-09-09 10:00

> [...]
> Og er forlængst gået i gang med at spore dig.
>
> Der er efter sigende faldet domme og bøder.

Jeg ku hos dem ikke lige hurtigt genfinde den bestemte artikel jeg havde i
tankerne, - men google er så flink.

http://www.campingguiden.dk/nyheder/vis/?artikel=10306

Der har svjh senere været andre, mindre omtalte sager.

Det er måske ikke dette her du har i tankene? - men skat campingråd + de
lokale campingpladser kan nok let få den opfattelse.

Mange kan klare sig 3-4 døgn uden strøm og nogle længere. Det er ikke det
der er problemet. Det du tænker på er såvidt jeg kan se ulovligt i DK.

Der er endda steder hvor folk ikke må ha campingvogn eller autocamper på
egen grund.

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 15-09-09 15:52

Ok jeg vidste virkeligt ikke at det var ulovligt at leje sin grund ud til
camping.

Fra : Sten Bo

Dato : 17-09-09 10:59

> Ok jeg vidste virkeligt ikke at det var ulovligt at leje sin grund ud til
> camping.
> mvh

Det er kun ulovligt hvis man ikke har alle tilladelserne Der kan ikke
oprettes nye campingpladser under 100 enheder.

Læs campingreglemetentet
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13055 der er en del af
sommerhusloven og vejledningen til campingreglementet der ligger hos
Miljøministeriet.
http://www.blst.dk/Landsplan/Feriefritid/Campingpladser/campingvejledning.htm

Det siges at campister i "fri dressur" ofte efterlader en masse svineri. Du
kan da ikke ha overset debatten om autocamper invasion på naturskønne
steder? Eller ikke har hørt om allemandsretten i det øvrige Norden.
(google).

Motoriserede Campister må i DK uden for campingpladserne kun parkere og
raste
på dertil indrettede arealer. Men ikke campere.

Nu skriver du leje. Altså mod betaling.

Jeg tænkte/håbede som noget nyt, ud fra første indlæg, at du måske mente
bytte ferieholdeplads med ligestillede campister med plads i haven eller
med rådighed over en tom naturgrund.

Helt på linje med dem der bytter huse. Kik for eks på et par artikler
http://www.bolius.dk/viden-om/boliglaan-og-boligoekonomi/artikel/bytte-feriebolig/
eller http://www.taenk.dk/?cid=7665

Jeg er usikker på om der er eller kan findes på regler i mod det.

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 27-09-09 13:11

Men er der ingen muligheder for at udnytte sådan en grund på en økonoimisk
måde, den koster en bondegård i ejendomsskat og renter at have liggende?

Hvad nu hvis jeg placerer en lille hytte på grunden og så lejer hytten ud
med grund, og lejeren så ankommer med en kæmpe autocamper uden reelt at
benytte hytten. Kan det fixes sådan?
Jeg er åben for kreative løsninger.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 02-11-09 16:31

"SnipSnapSnude" <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad nu hvis jeg placerer en lille hytte på grunden og så lejer hytten ud
> med grund, og lejeren så ankommer med en kæmpe autocamper uden reelt at

Der kan der jo næppe være noget til hinder for men du skal jo have
byggetilladelse til din lille hytte.
Så var det nok noget bedre at bygge et ordentligt sommerhus og så leje dét
ud.
Campister er jo netop ofte campister for at spare lidt. Ikke kun derfor,
friheden er nok det største men de fleste vil nok ikke betale vildt meget
for en tom grund og en hytte uden andre faciliteter.

Steen.

Fra : Sten Bo

Dato : 03-11-09 07:48

Med søgeordet dom på deres side http://www.campingraadet.dk/mod.news.667