Internet adgang i USA
Fra : Per Kyhn

Dato : 16-11-09 18:50

Hej

Dette er formentlig den forkerte gruppe til mit spørgsmnål, men måske er der
en venlig sjæl som så kan hjælpe mig det rette sted hen.
Jeg planlægger en kør-selv rejse til USA, og i den forbindelse overvejer jeg
om det ville være en ide at købe en Mini PC for at kunne komme på
internettet og kunne maile hjem undervejs.
Men jeg mangle den helt grundlæggende viden om hvordan jeg derovre skulle
kunne koble mig på med sådan en Mini PC
Er det noget med at jeg via kabel skal koble mig på på hotellerne.?
Eller kan man koble sig på trådløst. ?
Hvad skal sådan en Mini PC kunne ?
Skal man købe en form for abonnement derovre ?

På forhånd tak for evt. svar

mvh
Per

Fra : Ole C

Dato : 16-11-09 19:29

Per Kyhn skrev blandt andet:

> Dette er formentlig den forkerte gruppe til mit spørgsmnål, men måske
> er der en venlig sjæl som så kan hjælpe mig det rette sted hen.

Tja. "dk.edb.internet.udbydere" er i hvert fald nok en mere logisk gruppe,
da denne drejer sig om "Netværk. Teori, design, admin, hardware og software"
Du kan orientere dig om grupperne her: http://usenet.dk/

> [...]
> Eller kan man koble sig på trådløst. ?
> Hvad skal sådan en Mini PC kunne ?
> Skal man købe en form for abonnement derovre ?

Internetadgang i USA foregår ligesom herhjemme - og på hotellerne formentlig
via computerens (indbyggede) trådløse netkort.
Du skal altså ikke selv have et abonnement, men skal muligvis betale
hotellet for at få et password til opkoblingen - og måske også for den tid
du er koblet op.

--
vh
Ole C

Fra : Kim

Dato : 16-11-09 22:35

"Per Kyhn" <gefion@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller kan man koble sig på trådløst. ?
> Hvad skal sådan en Mini PC kunne ?
> Skal man købe en form for abonnement derovre ?

Vi var derovre for et par år siden, og overnattede mest på
moteller. Langt de fleste af disse har gratis trådløst internetadgang,
hvorimod hotellerne har internetadgang der skal betales for.

Mvh, Kim

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 24-11-09 22:35

"Per Kyhn" <gefion@pc.dk> skrev i en meddelelse news:4b0190b2$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er det noget med at jeg via kabel skal koble mig på på hotellerne.?
> Eller kan man koble sig på trådløst. ?

De fleste hoteller/moteller (af dem der tilbyder netopkobling) har trådløs opkobling. Nogle enkelte har et kabel liggende (har ikke
selv været ude for at skulle bruge eget kabel).
Nogle er gratis, andre koster pr. time eller dag.

Hvis I selv planlægger turen, kan I jo planlægge lidt udfra de muligheder de tilbyder.

Jeg mener også at andre steder som McDonalds, Starbucks o.l. har gratis internet, men jeg har ikke selv prøvet det.

> Hvad skal sådan en Mini PC kunne ?

Den skal have et netkort og gerne trådløst, men det har de vist alle sammen. De kaldes jo NETbooks

Du skal i øvrigt ikke regne med at sende alle dine billeder hjem for at tømme kortet. Internettet på div. hoteller/moteller er
typisk *meget* langsomt.

mvh Frank