line feed
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-09 16:53

Jeg har snart prøvet alle kombinationer af \n.

Hvis jeg f.eks. skriver: echo '</ul>',\n; (som afslutning på en liste)
kommer der en ny linie, men der står n på den.

Hvordan pokker laver jeg tvungen linie skift?

--
Karl Erik.

Fra : Bo Christensen

Dato : 17-11-09 17:21

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> kommer der en ny linie, men der står n på den.
>
> Hvordan pokker laver jeg tvungen linie skift?

Du kan skrive:

echo "</ul>\n";

eller

echo '</ul>'."\n";

vh.
Bo

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-09 17:32

Bo Christensen wrote:

> Du kan skrive:
>
> echo "</ul>\n";
>
> eller
>
> echo '</ul>'."\n";
>
> vh.
> Bo

Hej Bo.
Løste selv problemet i netop samme sekund jeg så dit svar

echo nl2br("</ul>\n");

Tak for svar.

--
Karl Erik.

Fra : Bo Christensen

Dato : 17-11-09 17:39

> [...]
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hej Bo.
> Løste selv problemet i netop samme sekund jeg så dit svar

Saa burde du faa det samme resultat ved at skrive:

echo "</ul><br>\n";

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-09 18:15

Bo Christensen wrote:

> Saa burde du faa det samme resultat ved at skrive:
>
> echo "</ul><br>\n";
>
> Vh.
> Bo

Måske

Jeg fandt løsninger her:
http://www.w3schools.com/PHP/func_string_nl2br.asp

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-09 18:23

Bo Christensen wrote:

> Saa burde du faa det samme resultat ved at skrive:
>
> echo "</ul><br>\n";
>
> Vh.
> Bo

Jeg skulle bruge funktionen her:
http://www.ranunkelvej.com/kontakt1.php

Bare klik på "send" uden at udfylde formularen - så ser du resultatet.

--
Karl Erik.

Fra : Bo Christensen

Dato : 17-11-09 19:03

> [...]
> http://www.ranunkelvej.com/kontakt1.php
>
> Bare klik på "send" uden at udfylde formularen - så ser du resultatet.

Ja der er du selvfolgelig nodt til at bruge nl2br, naar du skal have
lavet linieskiftene fra formularen om til <br>.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-09 19:26

Bo Christensen wrote:

> Ja der er du selvfolgelig nodt til at bruge nl2br, naar du skal have
> lavet linieskiftene fra formularen om til <br>.
>
> Vh.
> Bo

Åh ja, det var nok det jeg glemte at fortælle

--
Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-11-09 08:33

Bo Christensen skrev:

> Ja der er du selvfolgelig nodt til at bruge nl2br, naar du skal have
> lavet linieskiftene fra formularen om til <br>.
>
> Vh.
> Bo

nl2br( $text) leverer XHTML - altså <br /> - som default
nl2br( $text, false) leverer HTML.

Birger

http://bbsorensen.dk