Hysterisk hund
Fra : Ralph

Dato : 16-11-09 22:57

Svogeren(B) har fået en skilsmissehund, en Riesenschnauzer(som vi godt kan
li' i familien, 7 stk. inden for de sidste par år) han 1 år Athos.
Athos og B fandt straks kemien, men når Athos var alene kedede han sig og
ødelagde lidt småting, det blev så bedre efter et par uger, og nu er de pot
og pande - eller var....
B har et stokerfyr og fyrer bl.a. med savsmuld fra en minkfarm (det bruges
til at opsuge minkfedt under pelsning og forarbejdning af minkskind) B
hentede sæsonens første trailerlæs igår (søndag) og siden da er Athos
nærmest
gået amok, knurrer af B, tisser instiktivt, vil ikke gå forbi trailer der
har transporteret savsmuld, dette gentages hver gang B har været ude at fyre
med minksavsmuld, gode råd ønskes tak

--
Ralph

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-11-09 05:08

On 16 Nov., 22:56, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> [...]
> har transporteret savsmuld, dette gentages hver gang B har været ude at fyre

Hunden kan lugte minkenes fært si savsmuldet, og er tydeligvis utryg
ved situationen. Den kan jo ikke vide hvordan lugten er kommet derind,
det kan være de er der endnu..
Bring hunden ud af situationen, som det er nu forårsager det bare
stress og risiko for en hund der en dag riskerer at reagere
uhensigtsmæssigt pga angst/stress.. Man kan efterhånden lege med
hunde, og under legen gradvist komme nærmere det suspekte savsmuld,
men lad være med at presse hunden.
7 Riesenschnautzere inden for et par år? Bruger han også dem til at
fyre med? Normalt plejer de da at holde lidt længere.

Hilsen Kim

Hilsen Kim

Fra : Ralph

Dato : 17-11-09 21:21

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
On 16 Nov., 22:56, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
7 Riesenschnautzere inden for et par år? Bruger han også dem til at
fyre med? Normalt plejer de da at holde lidt længere.

TØHØ

Jeg har een, vi har een på minkfarmen, et treide familiemedlem har een,
svoger B havde de tre's mor, men hun blev syg og aflivet, så fik han denne
tråds problemhund, min kones anden bror havde også en tæve der døde af
alderdom og nu har han Buller.
Derudover har jeg en blandingslab. og vi har netop købt en schæferhvalp til
farmen.

se evt. http://www.rissaras.webbyen.dk/

--
Ralph