Udpakke zipfil fra url
Fra : Anders M

Dato : 15-11-09 19:14

Hej,

Er det muligt med php at åbne en zip fil fra f.eks.
http://domain.dk/files/test.zip og udpakke den i en mappe på ens
egen server. Jeg har zip installeret og testet på min server, så
jeg ved, at det virker. Bare ikke fra en url.

mvh anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 19-11-09 11:44

Anders M wrote:
> [...]
> egen server. Jeg har zip installeret og testet på min server, så
> jeg ved, at det virker. Bare ikke fra en url.

Lav et PHP script, også kald php scriptet

fx.
domain.dk/unzip.php?file=test.zip

Fra : Anders M

Dato : 19-11-09 15:31

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Lav et PHP script, også kald php scriptet
>
> fx.
> domain.dk/unzip.php?file=test.zip

Ja, men hvordan udpakker jeg hvis jeg f.eks. har to servere:
update.domain.dk og domain.dk. Domain.dk skal så hente filen fra
update.domain.dk (nej, jeg kan ikke bruge absolut path) over til
domain.dk og udpakke den der? Det må vel være noget med først at
flytte filen over til domain.dk og derfra udpakke den?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-11-09 17:30

Anders M wrote:
> [...]
> domain.dk og udpakke den der? Det må vel være noget med først at
> flytte filen over til domain.dk og derfra udpakke den?

Ja, du kan hente filen med file_get_contents(), curl eller lign.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Martin

Dato : 20-11-09 11:44

Peter Farsinsen wrote:

> Ja, du kan hente filen med file_get_contents(), curl eller lign.

Hvis man har rettigheder
Det er ikke altid at allow_url_fopen = On

Men man kan jo også skifte
domain.dk/unzip.php?file=http://domain.com/test.zip

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-11-09 16:11

Martin wrote:

> Hvis man har rettigheder
> Det er ikke altid at allow_url_fopen = On

Det er da en sølle host, hvis man slet ikke kan hive filer ned ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk