sende kommando til router?
Fra : jos

Dato : 14-11-09 11:48

Jeg har en linksys 2102 router, hvor man via adm-siden (browser) kan enable
og disable Wifi.

Kan man lave en lille app. som sender disse kommandoer?
- og hvis ja, hvad gør man

finn

Fra : Leif Neland

Dato : 14-11-09 13:02

jos skrev:
> [...]
> og disable Wifi.
>
> Kan man lave en lille app. som sender disse kommandoer?

Wget måske?

wget http://router.ip/action?kommando=parameter

Du må finde ud af, hvad der sendes (lav vis kilde), evt skal det
scriptes, så der er flere kald til wget, og der huskes cookies, hvis der
skal logges ind.

Leif

Fra : Per Tolbøll

Dato : 15-11-09 14:11

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en linksys 2102 router, hvor man via adm-siden (browser) kan
> enable og disable Wifi.
>
> Kan man lave en lille app. som sender disse kommandoer?
> - og hvis ja, hvad gør man

Understøtter routeren SNMP?

/Per

Fra : rené

Dato : 16-11-09 21:01

jos skrev:
> [...]
> og disable Wifi.
>
> Kan man lave en lille app. som sender disse kommandoer?

Hvis det er gennem et webinterface, hvor man skal være logget ind, så er
WWW::Mechanize et hit, da den kan huske sessions, hvilket wget ikke kan..

Jeg brugte det til at lave et script til at reboote min egen
zyxel-router med når forbindelsen begynder at blive dårlig.

Du kan se på hvad jeg har lavet her, og måske få lidt inspiration:

http://lan.serverrummet.dk/linux/testrouter/

Mvh

/rené

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-11-09 06:57

rené <spam@intet.dk> writes:

> Hvis det er gennem et webinterface, hvor man skal være logget ind, så
> er WWW::Mechanize et hit, da den kan huske sessions, hvilket wget ikke
> kan..

Det kan wget nu godt med det rette miks af options. Men wget stræber
tilsyneladende ikke efter at være brugervenlig mere, manualsiden er i
hvert fald erstattet af et dump af en info-fil og løsningen er
muligvis:

wget --load-cookies $COOKIEFILE --save-cookies $COOKIEFILE --keep-session-cookies

Det ser lidt lettere ud med curl:

curl -c $COOKIEFILE

//Makholm