Cisco Network Fundamentals
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-09 12:13

Er lige gået i gang på skolen med bogen "Cisco Network Fundamentals"
Cisco's 1'ste bog om netværk, lidt over 500 sider, 11 kapitler
og alle kapitler skal beståes med min. 50 %, man har vist 3 forsøg.

Kan nogen her give gode råd med hvilke værktøjer der
kan bruges, i form af forståelse af stoffet ?

Jeg troede selv at jeg var okay til engelsk, med måtte
sande at Cisco's amerikanske tekniske engelsk er vildt
snørklet skrevet, jeg (vi) bruger næsten mere tid på at
forstå formuleringen end at forstår en opbygning af et netværk.

Findes den på dansk, eller et mere forståeligt engelsk,
evt på easy-understanding-engelsk eller lignende ?

Vi sidder i grupper og arbejder med den, og jeg er ikke
alene om forståelsesproblemet.

En ven, som er universitetuddannet som ingenør,
fortalt mig at da han studerede, hadede alle de
amerikanske lærebøger, de var altid mindst dobbelt så store,
skrevet på et snørklet engelsk/amerikansk som gør det
svært at forstå, samt at grunden dertil var er at de amerikanske
forfattere af disse lærebøger bliver betalt pr side, derfor det skrives
på denne måde så det fylder mere...

Håber nogle her har nogle gode råd :)

Mvh Kim

Fra : Towli

Dato : 16-11-09 00:09

Skaf Jeremy Cioara's CBT-nuggets om Cisco Ccna (hvis det er det du mener).
Det er en vdeo-uv serie, hvor han på en lettilgængelig og til tider endda
humoristisk måde fortæller om materialet.
For endnu mere teknisk tilgang - men stadig på video - skaf Train Signal's
Ccna materiale.

For let tilgængeligt læsestof vil jeg anbefale Todd Lammle's bøger.
Nemmere at forstå end Cisco's egen og lige så uddybende.
Jeg tror ikke rigtig der er skrevet noget fornuftigt på dansk.
Spørg iøvrigt herinde (som du jo allerede har gjort).
-Folk er generelt rigtig søde og hjælpsomme på de her nyhedsgrupper og ikke
mindst på dk.edb.netvaerk.x.

/T

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-09 17:23

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nemmere at forstå end Cisco's egen og lige så uddybende.
> Jeg tror ikke rigtig der er skrevet noget fornuftigt på dansk.

Takker og bukker Towli, jeg checker op på Jeremy Cioara,
Train Signa og Todd Lammle's bøger.

Dog må jeg sige at jeg tænkte mere på bøger lignende disse:
Cisco Networking For Dummies (2nd Edition)
Cisco Networking Simplified (2nd Edition)

Har du hørt om disse og evt hvor man kan rekvirere dem ?

Mvh kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-11-09 23:49

Towli skrev:
> For let tilgængeligt læsestof vil jeg anbefale Todd Lammle's bøger.
> Nemmere at forstå end Cisco's egen og lige så uddybende.

Jeg kender ikke omtalte bog, men det er min erfaring, at det er VIGTIGT
at sætte sig ind i hvordan Cisco bøgerne er formuleret, da testene er
mindst lige så besværligt formuleret. (Forudsat at der er tale om de
tests der findes på Cisco Networking academy)

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-09 11:24

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev

> [...]
> sætte sig ind i hvordan Cisco bøgerne er formuleret, da testene er mindst
> lige så besværligt formuleret. (Forudsat at der er tale om de tests der

Jo det er de tests der findes på Cisco Networking academy.
Men dette Amerikanske-engelsk der skrives her kræver et niveau,
som de færeste har lige fra 9 kl i folkeskolen.

http://tec.dk/TEC/site.aspx?p=1373
Fakta
Varighed: 2½ år.
Adgangskrav: 9. klasse
Undervisningssted: Ballerup
Kan jeg læse videre: Ja
Økonomi: SU og lærlingeløn

Mvh Kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-11-09 19:20

Kim skrev:
> Jo det er de tests der findes på Cisco Networking academy.
> Men dette Amerikanske-engelsk der skrives her kræver et niveau,
> som de færeste har lige fra 9 kl i folkeskolen.

Jeg har ingen problemer med at forstå det, der er noget tørt stof, som
er træls at læse, men det er fuldt forståeligt. Jeg har ikke mere end
det engelsk man også får i forbindelse med IT Supporter uddannelsen som
du linker til.

Forskellen kan dog være at jeg har brugt skriftligt engelsk i praksis i
mange år, og dermed måske er bedre til at læse og forstå det, end hvis
jeg var gået lige fra folkeskolen. Det ved jeg dog ikke noget om, men
det ville da et eller andet sted give mening.

Er i øvrigt selv igang som datateknikker på SDE, og CCNA er godt nok
træls at læse, CCNP er dog værre. :P

- Chano Andersen