Anden TV-Boks til EnergiMidt
Fra : Dammark

Dato : 14-11-09 09:41

Hej Folkens

Jeg får mit net, og tv, fra EnergiMidt og er egentlig godt tilfrads
med begge dele.
Eneste minus er dog den elendig TV-Boks som følger med.

Det er en Motorolaboks med Smile Content og det er sgu det ringste jeg
længe har prøvet.
Det 'koster' 11 klik at komme til en liste med optagede programmer, og
så i et interface som er mega sløvt.

TV-Boksen er tilsluttet fiberboksen via et LAN kabel, men jeg kan se
at fiberboksen også har et helt almindeligt antennestik.

Mit spørgsmål går så på om det kunne være en mulighed at tilslutte en
anden boks på dette stik.
Måske en Sagem HD boks kunne bruges på dette stik ?

Uanset så kan det kun blive bedre en det lort som følger med pakken.

// Sebastian

Fra : Jens Fallesen

Dato : 14-11-09 18:36

Dammark wrote:

> Mit spørgsmål går så på om det kunne være en mulighed at tilslutte en
> anden boks på dette stik.

Nej, det vil ikke virke. Du er nødt til at bruge boksen fra Smile.

Boksens brugerinterface leveres fra centralt hold, så selv hvis du fandt
en anden IP STB, som overhovedet ville kunne bruges mod Smile, ville
betjeningen i praksis være den samme.

Rent teoretisk kunne du formodentlig hacke noget sammen med din egen IP
STB styret af din egen server, hvis du ellers kunne finde ud af
multicastadresserne for de enkelte kanaler, men du ville i så fald ikke
være i stand til at se de kanaler, som udsendes krypteret.

--
Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-09 17:05

On 14 Nov., 18:36, Jens Fallesen <j...@avicnet.co.uk> wrote:

> [...]
> multicastadresserne for de enkelte kanaler, men du ville i så fald ikke
> være i stand til at se de kanaler, som udsendes krypteret.

Smile sender ukryoteret på 233.139.53.40 - 233.139.53.115 port 5501

Fra : Dammark

Dato : 07-12-09 16:25

On Nov 15, 1:05 am, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Smile sender ukryoteret på 233.139.53.40 - 233.139.53.115 port 5501

Skal man bare prøve sig frem på alle IP'erne i ovenstående range i
VLC ?

// Dammark