hunden er begyndt at snappe/bide
Fra : MariaH

Dato : 08-11-09 10:43

Min gravhund på snart 9 år har altid været en meget stille og rolig hund.
Den blev i weekenden passet af min far, som fortalte at den havde været med
ude i haven sammen med labradoren (12 år), da han var ude. Naboen var kommet
på besøg, og han havde snakket med min gravhund ude i haven, og min gravhund
virkede yderst glad at der kom nogen på besøg. Min far og naboen besluttede
at gå ind at få en kop kaffe og snakke lidt. De tager min gravhund og
labradoren ind, og her begynder gravhunden så at snappe/bide efter naboen
ben
Min far skælder den naturligvis ud, og gravhunden går hen og ligger sig. Min
far fortæller også at den har forsøgt at bide efter labradoren som den jo
ellers bare plejer at ligge og putte med.

Hvad kan jeg gøre?
Er det nu den skal til dyrlægen og det er slut?

Håber på nogle gode fornuftige svar.

--
Maria

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-11-09 11:41

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo ellers bare plejer at ligge og putte med.
>
> Hvad kan jeg gøre?
> Er det nu den skal til dyrlægen og det er slut?

Hej Maria

Jeg tror jeg ville se tiden lidt an, når nu hunden igen er hjemme, i vante
omgivelser.... Den kan jo reagere på fremmede dufte, eller hvem ved, måske
kemikalier, som naboen kunne have haft, på tøjet.... Det er jo påfaldende,
at problemet først startede, efter de kom inden døre.. Hvis den falder
tilbage til normalen, er det jo næsten oplagt, at du har oplevet, et mildt
tilfælde, af kemisk påvirkning af din hund.... Da jeg selv har oplevet det
et par gange, ved jeg, at det er et problem, som vi ikke kan blive ved med,
at ignorere....

M.V.H....Benny..