Fejl meddelser fra router log
Fra : CC

Dato : 07-11-09 12:25

Fra loggen i min router (d-link 655) står bl.a. følgende, ip-adressen har
jeg ændret til (ip):

Blocked incoming TCP packet from (ip):80 to (ip):13416 as SYN:ACK received
but there is no active connection

Blocked incoming TCP packet from (ip):48867 to (ip):23 as RST received but
there is no active connection

UPnP deleted entry 255.255.255.255 <-> (ip):50187 TCP

UPnP renew entry 255.255.255.255 <-> (ip):50187 <-> (ip):50187 TCP
timeout:-1 'MSNMSGR'

UPnP deleted entry 255.255.255.255 <-> (ip):42193 TCP

UPnP renew entry 255.255.255.255 <-> (ip):42193 <-> (ip):42193 TCP
timeout:-1 'MSNMSGR'

Er fejlmeddelserne pga. nogle porte, der ikke er blevet åbnet ifm brug af
Live messenger?

Hvis ja - Hvilken porten skal jeg åbne i routeren?

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-11-09 13:06

CC wrote:

> Er fejlmeddelserne pga. nogle porte, der ikke er blevet åbnet ifm brug
> af Live messenger?

Nej, der skal ikke åbnes porte for at chatte på messenger.

Det er bare computere i den store verden som prøver at få forbindelse med
dig, men det afvises af din router da der ikke er nogen eksisterende
forbindelse eller portforward (åben port). Port 23 er til telnet, så det
kunne være et hacking forsøg, men bare rolig der sker ikke noget. Hvis du
har dynamisk IP, kan det være nogle forbindelsesforsøg som var tiltænkt
den forrige bruger af IP adressen.

Bottom line: glem det.

--
Jesper Lund

Fra : CC

Dato : 07-11-09 13:36

"Jesper Lund" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> kunne være et hacking forsøg, men bare rolig der sker ikke noget. Hvis du
> har dynamisk IP, kan det være nogle forbindelsesforsøg som var tiltænkt

Tak for et fyldstgørende svar