Martin Scorsese - min helt - American Boy ~
Fra : Peter Heide

Dato : 08-11-09 03:35

http://www.imdb.com/title/tt0077157/

Scorsese har lavet en kortfilm der blev udsendt i 1978 . Hvad skal man
kalde den : en dokumentar film, som jeg fandme aldrig har hørt om før jeg
læste CPH:DOX 2009 programmet !

Boy. det er sgu som at finde en lille guldmine. Scorsese er een af min helt
stor helte inden for film og så dukker der sådan en lille glemt ( for mig i
hverttilfælde ) perle op.

Steve Prince ( ham der spiller våbensælger i Scorsese's mesterværk Taxi
Driver fra 76) er på besøg hjemme hos Scorsese i 1977 . Han kommer ind af
døren og starter som velkomst at komme op at slås med een af de besøgende .
Sætter sig dér efter i sofaen og begynder at fortælle historier om sin
barndom, familie , job og venner. Og det er sindssygt underholdende. Der er
nogle korte smalfilmsoptagelser med Steve, fra han barndom ind imellem
historierne.

Og det er sådan set hvad der sker i de ca. 60 min. filmen spiller. Men
somsagt det er virkeligt sjovt. Ikke alle historierne , men alligevel ; man
kan ikke andet end morer sig og der er en rigtig fin stemning omkring hele
optagelsen.

Jeg har været stor fan af scorsese i mange år og aner ikke hvordan jeg har
kunnet overse denne "lille" Scorsese film.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-11-09 04:06

"Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message

> Scorsese har lavet en kortfilm der blev udsendt i 1978 . Hvad skal man
> kalde den : en dokumentar film, som jeg fandme aldrig har hørt om før jeg
> læste CPH:DOX 2009 programmet !

Hvis jeg lige må reklamere lidt, så viser en af mine kammerater hans film på
CPH:DOX:

http://www.cphdox.dk/d/a2.lasso?tt=f&s=2009105&ser=956&e=0

:)

Fra : Niels

Dato : 08-11-09 04:38

Thomas Jespersen wrote:

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message

> Hvis jeg lige må reklamere lidt, så viser en af mine kammerater hans
> film på CPH:DOX:
>
> http://www.cphdox.dk/d/a2.lasso?tt=f&s=2009105&ser=956&e=0

Hvem er hans ?

--
| Meld dig ind i Foreningen for de |
| fantastiske genrer på www.fantastik.dk |

Fra : Peter Heide

Dato : 08-11-09 04:45

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message

> Hvis jeg lige må reklamere lidt, så viser en af mine kammerater hans film
> på CPH:DOX:

er een af dine kammerater ven med Martin Scorsese ?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-11-09 04:57

> er een af dine kammerater ven med Martin Scorsese ?

Nej, jeg tror ikke han kender ham :)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-11-09 11:20

Thomas Jespersen skrev:

> Nej, jeg tror ikke han kender ham :)

Jeg troede ellers, at alle kendte Scorsese.

--
Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Borer man helt ind til benet, er det
måske dér hunden ligger begravet

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-11-09 15:39

Peter Heide wrote:

> Jeg har været stor fan af scorsese i mange år og aner ikke hvordan jeg
> har kunnet overse denne "lille" Scorsese film.

Denne film (om American Boy) vil måske også interessere dig
<http://www.imdb.com/title/tt1372718/>

Den er i hvert fald interessant for den meget progressive
distributionsform

Jeg har ikke haft tid til at se den endnu..

--
Jesper Lund

Fra : Peter Heide

Dato : 09-11-09 15:00

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Den er i hvert fald interessant for den meget progressive
> distributionsform
>
> Jeg har ikke haft tid til at se den endnu..

Tak for tip. Bliver også spillet på CHN:DOX. Det er sådan en 30 år efter
sag, så tempoet er nok røget gevaldigt ned men se den, når jeg har mulighed
,er 100%