server med 2 netkort koblet til endnu en s~
Fra : Torben \(8381 Tilst\~

Dato : 05-11-09 12:59

Ja som subj. Jeg har sat en ældre computer op som Home Server og kablet den
til en synology NAS, serveren connecter derudover trådløst med resten af
nettet via en D-link 655.
Jeg har fået hul igennenm så jeg på min PC kan se begge servere - problemet
er bare at jeg ikke kan tilgå nas'en.

her er opsætningen:
serveren har 2 netkort - et kablet og et trådløst
det kablede har direkte forbindelse med nas'en med IP på sever 192.168.0.150
og nas'en 192.168.0.101
mask 255.255.255.0 og ingen gateway.
Det trådløse har forbindelse med d-linken IP 192.168.0.198 mask
255.255.255.0 gateway 192.168.0.1
Når klikker på netværkssteder, finder min computer nas'en uden problemer,
men når jeg prøver at gå ind på den kommer der en fejlmeddelelse
"Der kan ikke opnås adgang til \\nas
Kontroller, om navnet er stavet korrekt. Der kan muligvis være problemer med
netværket.
Klik på Diagnosticer for at forsøge at identificere og løse
netværksproblemer."

Dét gør jeg så, og så fremkommer følgende:

"Nas" er ikke et gyldigt værstnavn

Kontroller at navnet er stavet korrekt, og computeren er tændt og sluttet
til netværket, eller kontakt netværksadministratoren
Klik for at få flere oplysninger om DNS."

Jeg har prøvet med flere forskellige DNS'er bla. 192.168.0.1 på det kablede
og intet på den trådløse men det giver det samme problem.

Hvad skal indstilles og hvor???

--
PFT
/Torben