Farvestyring
Fra : Martin [6000]

Dato : 01-11-09 21:47

Hej Gruppe,

Jeg sidder og roder med farvestyring på Ubuntu 9.10.

Jeg har en profil jeg bruger i mine fotoprogrammer (Gimp, Bibble Pro 4 og
5 samt Eye of Gnome) og det virker fint mellem disse programmer -
billederne ser ud som de skal.

Men på selve Ubuntu's desktop (well, det er vel nærmere Gnomes) er
billederne anderledes (meget kraftigere) i farverne, dvs hvis jeg sætter
et billede som wallpaper så er det anderledes end hvis jeg ser samme
billede i Eye of Gnome fx.

Firefox 3.5 synes at være skideligeglad med hvilken indstilling (0,1
eller 2) jeg bruger i config - den viser det samme høj-saturerede billede
som Ubuntu også viser som wallpaper.

Noget må virke, for hvis jeg ikke loader min profile så viser Eye of
Gnome også det "forkerte" billede - så snart jeg loader profilen vises
det korrekt - blot ikke i "selve Ubuntu" ...

Nogle forslag?

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-11-09 22:14

> Nogle forslag?

Abort mission.

Jeg er umiddelbart kommet frem til, at det er min profil den er gal med.
Så det jeg har set i mine farvestyrede programmer var forkert og det
Ubuntu viste var korrekt.

Så nu skal der redigeres farver (igen). hehe.

--
Martin