Gentage nogle elementer
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 19:05

Hej,

Jeg har arbejdet med at hente indhold ud fra en database igennem et
brugeridentificeret template. For at forstå problemet vil jeg først forklare
hvordan systemet er bygget op: Jeg har en tabel (content), som indeholder
sider med lidt informationer om dem. Deruder over har jeg en tabel
(paragraphs) som indeholder afsnit til siden. De skal så udskrives valgte
steder på siden derfineret i en xml fil tilhørende php filen. Det jeg vil er
så at lave noget i retning af:

Template fil:

html kode.. (<html> osv.)
<?
field('maincontent')
{
content('title'); //afsnites titel
content('content'); //indhold
}
field('subcontent')
{
content('title'); //afsnites titel
content('content'); //indhold
}
?>

Parser fil

function field($field)
{
   global $db_prefix,$pagetitle,$pageid;
   function content($GetContent)
   {
      $paragraphq = mysql_query("SELECT * FROM ".$db_prefix."paragraphs WHERE
page='$pageid' AND field='$field' ORDER BY sort");
      while($paragraph = mysql_fetch_array($paragraphq))
      {
         $parafield=$paragraph["field"];
         $paracontent=$paragraph["content"];
         $paratitle=$paragraph["title"];      }   }
}

men kan ikke rigtig få det til at virke..

Mvh Anders

Fra : Ralle

Dato : 10-11-09 02:18

> men kan ikke rigtig få det til at virke..

Jeg forstaar ikke helt hvad det er du vil have den til..
Kan du forklare naermere?
Jeg forstaar som jeg kan se du har dataen den skal bruge i databasen, men kan du
forklare hvordan det skal komme ud paa siden?
Lidt mere info, saa skal jeg se om jeg ka finde dig en loesning :)

// Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne