Telenors mail nede?
Fra : Martin Bak

Dato : 31-10-09 19:43

Vores respektive mails virker pludselig ikke, på flere forskellige maskiner.
Opsætningen har hidtil været med udgående mailserver vip.cybercity.dk. En
ændring til mail.telenor.dk løser ikke problemet.
Driftsstatus synes ikke at være tilgængelig hos Telenor. Er der andre her
der oplever mailproblemer hos Telenor i øjeblikket?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 31-10-09 21:47

on 31-10-2009, Martin Bak supposed :
> [...]
> Driftsstatus synes ikke at være tilgængelig hos Telenor. Er der andre her der
> oplever mailproblemer hos Telenor i øjeblikket?

Samme problem her.
Det ser ud til at driftsstatus er klar igen. Man kan tilmelde sig en
mailliste for at få oplysninger om problemer - smart.

--
/klaus

Fra : Snuden

Dato : 01-11-09 16:29

On Sat, 31 Oct 2009 21:47:10 +0100, Klaus Jørgensen
<kj@address.invalid> wrote:

>on 31-10-2009, Martin Bak supposed :
>
>Samme problem her.
>Det ser ud til at driftsstatus er klar igen. Man kan tilmelde sig en
>mailliste for at få oplysninger om problemer - smart.

Det ville være endnu smartere hvis det virkede. Jeg er tilmeldt både
på min arb. mail og min privat-mail, og ingen af dem modtager
status-mails. Men hvis jeg prøver at tilmelde dem får jeg at vide de
allerede er tilmeldt. Jeg har forsøgt at afmelde og tilmelde igen, med
48 timers mellemrum for at give deres robotter tid til at opdatere
maillisterne - uden resultat.
--
Snuden

Fra : Henrik Laursen

Dato : 02-11-09 13:39

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

> [...]
> allerede er tilmeldt. Jeg har forsøgt at afmelde og tilmelde igen, med
> 48 timers mellemrum for at give deres robotter tid til at opdatere

Det virker nu med at hente og sende mails, men det går ret langsomt, så
de er åbenbart ikke helt "over the hill" endu med at have fået fikset den.

--
Henrik Laursen

Fra : Cykelholdet

Dato : 16-11-09 14:20

Jeg har stadigvæk problemer med at sende e-mail på mit gamle
get2net.dk alias. Jeg har brugt pasmtp.tele.dk som outgoing mail
(SMTP) da mail.telenor.dk ikke virker. Jeg kan godt sende hvis jeg
benytter telenor's e-mail adresse eller en ny alias som f.eks.
privatmail.dk. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få den gamle
get2net.dk e-mail alias til at virke?

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-11-09 00:15

Cykelholdet skrev, Den 16-11-2009 22:20:
> Jeg har stadigvæk problemer med at sende e-mail på mit gamle
> get2net.dk alias. Jeg har brugt pasmtp.tele.dk som outgoing mail
> (SMTP) da mail.telenor.dk ikke virker.

Det er vel fordi du har skiftet fra at købe din internetforbindelse hos
Telenor til at købe den hos TDC.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-11-09 18:07

>Jeg har stadigvæk problemer med at sende e-mail på mit gamle
>get2net.dk alias. Jeg har brugt pasmtp.tele.dk som outgoing mail
>(SMTP) da mail.telenor.dk ikke virker.

mail.telenor.dk virker fint - men kun ved opkobling via. en
Telenor-forbindelse.

>Jeg kan godt sende hvis jeg
>benytter telenor's e-mail adresse eller en ny alias som f.eks.
>privatmail.dk. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få den gamle
>get2net.dk e-mail alias til at virke?

Af en eller anden uvis grund har TDC valgt at kunder med bl.a. get2net.dk
mailadresser ikke må sende via. deres SMTP-server. Jeg har dog hørt at det
muligvis vil blive muligt igen snarest - ellers må du klage din nød til TDC.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-09 22:13

Michael Kjærsgård forklarede:
> [...]
> muligvis vil blive muligt igen snarest - ellers må du klage din nød til TDC.

Det er muligt, men det virker fint her, med TDC's ASMTP (x ved "Perform
SMTP Authentication (RFC 2554)")

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-09 23:55

Cykelholdet skriver:

> Jeg har stadigvæk problemer med at sende e-mail på mit gamle
> get2net.dk alias. Jeg har brugt pasmtp.tele.dk som outgoing mail
> (SMTP) da mail.telenor.dk ikke virker.

tele.dk er TDC's server, hvorimod telenor er (nå ja) telenors server....

Klaus

Fra : N/A

Dato : 17-11-09 00:15

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 31-10-09 22:33

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> Driftsstatus synes ikke at være tilgængelig hos Telenor. Er der andre her
> der oplever mailproblemer hos Telenor i øjeblikket?

$ host -t ns cybercity.dk
;; connection timed out; no servers could be reached

Der er problemer med Telenors DNS.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"From the religion that started the Crusades..."

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-11-09 00:10

> $ host -t ns cybercity.dk
> ;; connection timed out; no servers could be reached
>
> Der er problemer med Telenors DNS.

Ikke for *.telenor.dk, det vil sige at der (nu) trods alt kan sendes post
via. smtp.telenor.dk

Desværre kræver indgående post at mailgate.cybercity.dk kan resolves så der
kommer ikke eksterne mails ind før problemerne er løst (desuden er
mail.telenor.dk vist ikke super responsiv lige nu).