Ishøj Fællesantenne Internet? Godt/skidt?
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 30-10-09 14:28

Jeg skal flytte til Ishøj og kommer dermed ind under Ishøj Fællesantennes
dækningsområde.

De tilbyder Internet via kabel-modems på TV-signal ledningerne til rimelige
priser.

Jeg har IP telefoni på min nuværende ADSL line, så jeg behøver ikke andet
end "rå" Internet adgang.

Er der nogen, som har erfaring med Internet adgang - ikke e-mail eller
webhotel eller noget som helst andet, bare den rå Internet adgang - via
Ishøj Fællesantenne - som de vil dele med mig?

Mvh. NKJensen

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-09 16:43

<http://www.aplus.dk/Default.aspx?ID=2095>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 30-10-09 19:48

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> <http://www.aplus.dk/Default.aspx?ID=2095>

Takker - men det var konkrete, helst selvoplevede, erfaringer, jeg søger
efter.

Mvh. NKJensen

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-09 20:11

Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Takker - men det var konkrete, helst selvoplevede, erfaringer, jeg søger
> efter.

Fællesantennen med internet kom til efter at jeg i 2000 flyttede fra
kommunen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-10-09 19:09

Niels Kristian Jensen wrote:

> [...]
> webhotel eller noget som helst andet, bare den rå Internet adgang -
> via Ishøj Fællesantenne - som de vil dele med mig?

Hvis det er en forbindelse via Aplus
http://www.aplus.dk/Default.aspx?AreaID=153 med kabelmodem på
antenneanlægget, så har vi haft det næsten lige siden starten for ca. ti
år siden.

I begyndelsen var der mange problemer, men nu synes jeg det kører
rimeligt godt. Det sker at der er udfald enten på internetforbindelsen
eller fællesantenneanlægget, men de er få og oftest kortvarige. F. eks.
havde vi i går midt på dagen nogle kortvarige udfald (10-15 min), og da
der samtidig var fejl på antennesignalet til radiomodtageren, var fejlen
næppe Aplus'. Men det er de første jeg har bemærket i flere måneder.

Aplus' nyhedsserver news.arrownet.dk har været af svingende kvalitet,
derfor bruger jeg nu news.dotsrc.org.

Aplus' supportmedarbejdere er generelt dummere end en dør, men det er
vist efterhånden almindeligt at udbyderne bare skal have nogen til at
tage telefonen og besvare e-mails så de kan sige at de yder support.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-09 19:34

Erik Olsen skrev:

> Aplus' supportmedarbejdere er generelt dummere end en dør, men det er
> vist efterhånden almindeligt at udbyderne bare skal have nogen til at
> tage telefonen og besvare e-mails så de kan sige at de yder support.

Desværre har jeg ikke haft større problemer at spørge Stofanets
support om, men de få gange jeg har haft brug for at ringe til
dem, har jeg fået hurtig betjening og kompetente svar.

For en times tid siden blev jeg ringet op af en medarbejder der
bad mig give karakterer for hvordan supporten havde været fordi
jeg ringede i sidste uge (der var et kortvarigt udfald). Det var
et spørgeskema med ca. 20 punkter (som tog længere tid end selve
supportsessionen). Det tyder på de tager deres opgave seriøst.

"Desværre" fordi jeg så kunne have givet en bedre funderet
vurdering af kvaliteten.

--
Bertel
Jeg har fået ny offentlig mailadresse.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-10-09 20:32

Erik Olsen wrote:

> Hvis det er en forbindelse via Aplus
> http://www.aplus.dk/Default.aspx?AreaID=153 med kabelmodem på
> antenneanlægget, så har vi haft det næsten lige siden starten for ca.
> ti år siden.

Jeg har lige kontrolleret datoerne fra den første periode. Vi fik vores
første kabelmodem og dermed opkobling i maj 2001. Arrowhead som det
dengang hed, kunne ikke skaffe kabelmodemmer til tiden, så vores
tilslutning blev et par måneder forsinket.