En tur til det årlige eftersyn
Fra : Allan G

Dato : 28-10-09 17:29

Hej NG
Ja hvad skal man finde på af overskrift

Jeg var en tur til dr dyr her idag. med Kosmos og Rocke.
Det gik lidt som forventet, ja jeg var lidt i tvivl med Kosmos, selvom det
var hans forsinkede føsdagsgave.
Onde mig Kosmos fylde 6 år d, 26-10
Men han har tabt sig, ja det vidste jeg da han bliver vejet 1 gang om ugen
og det bliver skrevet ned.

Efter snak med dyrlæge, ja jeg var lidt bekymret, blev der taget blodprøve.
Den viste sig at værrer sådan ca fin, der var nogle tal på lever der burde
værrer 56? som var 50 og han udskildte protein i blodet. men ikke værrer
end at han skal leve som han gør og får et nyt tjeck om 6 måneder.

Og igen jeg vejer dem 1 gang om ugen og skriver ned.
Se det fik jeg ros for

Det er nu ikke så slemt med Kosmos, men han har tabt 1 kg og er fra 6 til 5
kg.

Han er vildt adret og spæner rundt, så det ser ikke ud til at han selv er
klar over det.
Nej det var vist kun mig der allerede har mistet 2 katte til nyresvigt der
var lidt obs, Og så dyrlægen der lyttede til mig og også mente han var lidt
for tynd.

Nå ny blodprøve om ca 6 måneder, ja værrer er det ikke.

Var det ikke en fin gave jeg gav ham Onde mig.

Rocke fik kun anmærkninger på lidt tandsten, og at han var våd, og fyldt med
nedfaldsblade fra hækken.

Mvh Allan

Fra : Torben

Dato : 29-10-09 03:30

On 28 Okt., 17:29, "Allan G" <allan_roski...@fjern.hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Var det ikke en fin gave jeg gav ham Onde mig.
>
> Rocke fik kun anmærkninger på lidt tandsten, og at han var våd, og fyldt med

Det er nu altid rart at få lidt vished, når man går og er små bekymret
over et eller andet.
Er du obs på om de får vand nok? nyrene har brug for væske for at
rense ud, mange katte er jo ret dårlige til at drikke selv, selv om de
burde blive tørstige af tørfoderet. Der er dyrlæger der mener at mange
nyretilfælde skyldes for lidt væske.
Jeg var til et foredrag omkring fodring af katte i september, og der
var mange ting jeg aldrig havde funderet over i det daglige, som
egentlig er logik for perlehøns.

Mvh. Marie

Fra : Allan G

Dato : 30-10-09 11:32

"Torben" <torbenager@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Marie

Jo de for vand nok, Men om de drikker det ved jeg ikke.
Hehe det er jo MCO katte, og de er nogle svin med deres vand.
Derfor har de 2 stk vandskåle i brusekabinen,
Der er vist også noget om at vandet bør stå et andet sted en maden.

Mvh Allan

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-10-09 02:58

Allan G wrote:

> [...]
> 5 kg.
>
> Han er vildt adret og spæner rundt, så det ser ikke ud til at han selv er

Jeg har ikke rigtig vejet Twix, men jeg har indtrykket af, at han også har
tabt sig - ja sikkert også 1 Kg eller deromkring.

Men vinter/forår lå han nærmest kun og spiste og bøvsede, indtil det
begyndte at blive lyst og lunt.

Han fiser også rundt som en skoldet skid i et glas vand, så på etspunkt
syntes jeg han så lidt for tynd ud.

Men nu her når han er begyndt at få denne tykke bløde vinterpels, synes jeg
han ser 'normal' ud igen.

Jeg har ikke den store erfaring udi i vægt af katte, men mon ikke det er
meget normalt de tager lidt på når de 'går i hi', og taber det igen når de
'vågner'?

Stig Johansen

Fra : Allan G

Dato : 30-10-09 11:38

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget normalt de tager lidt på når de 'går i hi', og taber det igen når de

Mine de svinger også normalt ca 1 til 1,5 kg i løbet af året.
Nu var det jo nemt for mig at se hvad han vejede sidste, og forige år på
nuværende tidspunkt

Mvh Allan

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-10-09 06:50

Allan G wrote:

> Mine de svinger også normalt ca 1 til 1,5 kg i løbet af året.
> Nu var det jo nemt for mig at se hvad han vejede sidste, og forige år på
> nuværende tidspunkt

Tak, så passer det måske meget godt.
Jeg havde ikke tænkt over det før du skrev det her, men kom i tanke om, at
sidst Twix var hos dr. dyr, vejede han 6,35 kg.

Nogle måneder forsøgte jeg at veje ham, og det fik jeg til ca. 5,8 kg.

Jeg tænkte bare det var mig der så forkert, og slog det hen.

Den vægt jeg har er sådan indrettet, at den kun viser vægten et sekund eller
to når jeg står af.

Da jeg ikke kan se vægten med Twix i favnen, skal jeg være _meget_ hurtig
for at aflæse vægten.

Twix gider slet ikke det der, så der kan ikke blive tale om 2 forsøg :)

Stig Johansen