2 netkort i maskine.
Fra : Erling G

Dato : 28-10-09 23:48

Håber man kan hjælpe.

Jeg har 2 netkort i maskinen - et trådløst og et lan-kort.
Det er fordi vi er ved at få YouSee trådløst bredbånd og problemet er nu at
printer sidder på en printserver der sidder kablet til min PC og kan ikke
komme til at sidde kablet til den nye router fra YouSee af visse praktiske
grunde.

Hvis ikke jeg disabler lan-kortet i maskinen prøver den at gå på nettet via
dette kort og ikke det trådløse.
Kan man "tvinge" internetforbindelsen til at bruge det trådløse og/eller
hvordan gør man ?

Kunne forestille mig det har noget at gøre med IP-område eller ??

Mvh.
Erling

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-10-09 01:18

Erling G:

> [...]
> nettet via dette kort og ikke det trådløse.
> Kan man "tvinge" internetforbindelsen til at bruge det trådløse

Windows?

http://support.microsoft.com/kb/299540

> Kunne forestille mig det har noget at gøre med IP-område eller ??

Metric!

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 29-10-09 01:52

On Wed, 28 Oct 2009 23:47:41 +0100, "Erling G" <e.g@noemail.dk> wrote:

> [...]
>dette kort og ikke det trådløse.
>Kan man "tvinge" internetforbindelsen til at bruge det trådløse og/eller
sletter "default gateway" paa lan kort.
setter "default gateway" paa det traadloese kort.

/Hans

Fra : Erling G

Dato : 30-10-09 23:07

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
> sletter "default gateway" paa lan kort.
> setter "default gateway" paa det traadloese kort.

Der er ingen - de står begge til at få tildelt automatisk fra DHCP-server
som nu er den trådløse router.

vh.
Eg

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-10-09 08:59

On Fri, 30 Oct 2009 23:06:33 +0100, "Erling G" <er@nomail.dk> wrote:

>"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
>>
>Der er ingen - de står begge til at få tildelt automatisk fra DHCP-server
>som nu er den trådløse router.
Så kan du som test bruge manuel IP opsætning på lan kortet med
udgangspunkt i den IP du fik tildelt af DHCP og så sletter "default
gateway" på lan kortet.

/Hans