Mangler elementer i Microsoft Windows Netw~
Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 28-10-09 08:55

På vores DC (Windows 2003R2 64) bemærker jeg nu, at der ingen elementer
er i stifinderen under Network. Tidligere kunne jeg her se samtlige PC
på domænet, men nu er der ingen (udover DC'en og en NAS).
Hvad er der sket/kan der være sket?
En "net view" kommando giver heller intet overblik, men de enkelte PC
kan dog pinges.
Jeg loggede lige på en tilfældig arbejdsstation, og her er det samme
opskrift, bortset fra at Netværkssteder kun viser noget om MSN.
Fra et trusted domæne (DC= Windows 3002R2 32) kan jeg se begge domæner
med indhold i browseren, så der er noget i det første domæne der
spiller ind, kan jeg regne ud.
Der er fornylig sat en Zyxel NSA-220 Plus op på domænet, her har jeg nu
hakket af at den ikke kan fungere som master browser... ved ikke om
det kan have noget med sagen at gøre.
Nu er det ikke alt om at gøre, men det er irriterende i flere
sammenhænge, specielt omkring delte ressourcer. Der er (mig bekendt)
ikke ændret i GPO'en... tjekker dog dette om lidt.
Nogen der har en løsning?
Jørgen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 28-10-09 17:38

Jørgen M. Jørgensen kom med denne ide:
> [...]
> Nu er det ikke alt om at gøre, men det er irriterende i flere sammenhænge,
> specielt omkring delte ressourcer. Der er (mig bekendt) ikke ændret i

Problem løst, i det mindste på server-niveau. Ved ikke hvad der
spillede ind, tror faktisk det var den der Zyxel NSA...

Jørgen